Huvudmeny

Nytt i Täby

Startat av buskörare, 17 augusti 2020, 08:49:42 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buskörare

Det står 3 "nya" bussar på Täbydepån. Halmstad? 2 MAN, 6276 och 6268 samt Scania 6803.
Alla med en dörr för lite för SL-trafik, så antar att dom hamnar på ersättningen i första hand.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

buskörare

Nej, silver. 4 ska det vara, alla låsta till ersättningstrafiken.

Buzzlover

Väldigt roligt att Citywide äntligen är tillbaks i Norrort nu!
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Anders Lundén

#4
Tillbaka? När var senast Citywide i Norrort i så fall?

Det är MAN 6276-6278 och Scania 6803 som reggats på Norrort hos Transportstyrelsen.




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

Buzzlover

7917 var det senast, hamnade tillsammans med Märstas enda Arriva Citywide (där dom fortfarande är kvar) i Råsta :)
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

buskörare

7917, precis som Buzzlover skriver, gick hos oss ett tag. Den kom ny till oss, men försvann när vi konverterade alla bussar till RME. Det var en etanolare. Vet inte om den är konverterad nu. Otroligt slö buss förövrigt, etanolarna var inte kul.

buskörare

Fast nu går dom i Märsta igen.

Peter Rost

Kör Arriva Ersättningen för Roslagsbanan i "egen regi"?

//Peter

Bussmicke

Citat från: buskörare skrivet 17 augusti 2020, 10:34:00 AM
Nej, silver. 4 ska det vara, alla låsta till ersättningstrafiken.
Som är hur länge?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Citat från: Peter Rost skrivet 17 augusti 2020, 16:35:41 PM
Kör Arriva Ersättningen för Roslagsbanan i "egen regi"?

//Peter

Ja.
Under sommaren har det mestadels varit Scania led och några B9S på linjerna till Lindholmen medan det på Kårsta oftast rullat 72xx, dvs normalbussar.
Dock har jag åtminstone vid ett tillfälle sett Scanialed även där.
Nu när hösttidtabellen börjar gälla kanske det blir lite fler "exotiska" inslag i vagnparken eftersom ledbussarna lär behövas i den övriga trafiken i Norrort.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Bussmicke

Citat från: buskörare skrivet 17 augusti 2020, 15:09:46 PM
Fast nu går dom i Märsta igen.
Vilka?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

#12
7916 och 7917.




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

buskörare

Citat från: Bussmicke skrivet 17 augusti 2020, 16:52:59 PM
Som är hur länge?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Till december tror jag. Det blev ju förskjutet pga corona, så vi får se när dom är färdiga

Buzzlover

Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!