Bergkvarabuss 1658 och Hej då Axelssons Turisttrafik och Björks Buss.

Startat av Bussmicke, 12 augusti 2020, 15:45:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

20 stycken skall komma.
Hej då Axelssons Turisttrafik och Björks Buss som förlorat skolbussarna i Västerås kommun till Bergkvarabuss. Vet ej hur länge avtalet är.
Då blir det återbesök i Irsta, Sjultuna och Tillberga för mig.





//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!


homer

undrar när bergkvara anser sig vara för stora för att etablera sig på massa småorter för att få köra några skolbussar, jag menar, det verkar ju inte vara attraktiv trafik för Nobina, Keolis, Arriva eller Transdev. eller handlar allt bara om att kunna slå ut konkurrerande turistbussföretag som får svårt att överleva utan skoltrafiken

Walter

Fast de andra stora bolagen har väl inte det som Bergkvara ofta kombinerar skoltrafiken med,dvs anslutningar till och själva turisttrafiken vi Scandorama.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

pnott

Citat från: Bussmicke skrivet 12 augusti 2020, 15:45:51 PM
20 stycken skall komma.
Hej då Axelssons Turisttrafik och Björks Buss som förlorat skolbussarna i Västerås kommun till Bergkvarabuss. Vet ej hur länge avtalet är.
Då blir det återbesök i Irsta, Sjultuna och Tillberga för mig.

Jag vet inte heller något om avtalslängden, men vad jag förstår så låter Västerås regionens kollektivtrafikmyndighet anordna skolskjutsarna. De har ju ett hälftenägt bolag som kör buss. Bergkvarabuss borde alltså vara underenteprenör till Svealandstrafiken vilket också antyds av skolskjutstidtabellerna på VL:s hemsida.

https://vl.se/skola/grundskola/res-med-skolkort/vasteras/

Bussmicke

Ska spara tidtabellerna. Jag förmodar att Svealandstrafiken åter börjar köra linje 32.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

pnott


Ersa

Citat från: Walter skrivet 12 augusti 2020, 21:02:27 PM
Fast de andra stora bolagen har väl inte det som Bergkvara ofta kombinerar skoltrafiken med,dvs anslutningar till och själva turisttrafiken vi Scandorama.

Kanske att det kombineras med detta i Skåne, men i övriga Sverige, åtminstone runtom Svealand är det mest enbart deltidstjänster som inte kombineras med något annat, och därför håller sig på 70-80% av en heltidstjänst.
De lokala åkarna som nu tappar mark, brukade däremot kombinera rikligt med beställningtrafik, så skolbussförarna kunde arbeta med full heltidslön.