Karlssonbuss XXE41L (JLT dubbeldäckare) [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 11 augusti 2020, 19:45:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

På måndagskvällen såg jag för första gången en av de nya dubbeldäckarna Volvo 9700DD i trafik på Jönköpings Länstrafiks snabbusslinje 500 mellan Värnamo och Jönköping som startades i juni. Hittills har man kört med sina nya Volvo 8900 men när hösttidtabellen tar vid inom kort behövs nog flertalet av dessa bussar i den trafik de är tänkta för. Den buss som var ute och rullade igår var XXE41L som ställdes på den 6 augusti. På mobilbilderna nedan lämnar bussen Värnamo station kl 20.20.




Fredde

Riktigt snyggt, designen av bussen passar bra med färgsättningen.
Tack för bilden!

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

virtual1


bussgrabben

Det ska bli spännande att höra vad förarna tycker om att ha kameror istället för speglar efter ett tag.

Carl Eric

Kul att se att den är i trafik! Jag tycker att den är väldigt snygg!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bernt Talbrant

Idag var ett par av dubbeldäckarna ute och rörde på sig. Denna, DNH75C, har här just släppt av sina resenärer vid Värnamo station.


Karlssonbuss DNH75C vid Värnamo station den 16 augusti (mobilbild).

Anders Lundén

De 7 icke dvärgarna heter:
JCC69G
XXE41L
CZG64W
DNH75C
HDF89G
FCL35D
SYK45A
Borde vara 4101-4107. Och i ovan ordning om man följer chassinumren.

Volvo boggi börjar på 4109. Finns det någon idé om vad 4108 är för buss?


Bernt Talbrant

Jag såg från tåget igår en ommålad Setra vid Karlssonbuss depå i Vaggeryd. Vet dock inte vilken det är eller vad den har för nummer men ska tydligen vara reserv.

Svenn Erik Nielsen

Hej Bernt og andre

Kan det vära ZKY 458 som är den nyeste Setra.

Svenn Erik

Bernt Talbrant

Igår stod en helvit Setra i depån i Vaggeryd och eftersom ZKY458 är just vit så var det säkert den. Imorse sågs en Setra i ny design i Jönköping och det var den som tidigare var Sven Carlsson Trafik nr 55, UAL016. Sannolikt var det den som tidigare setts i Vaggeryd.