En gammal hederlig söderortspromenad [8 SL-bilder]

Startat av christianm, 18 augusti 2007, 21:10:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

christianm

Tar en paus i visandet av italienbilder och skjuter in lite bilder från dagens promenad:










Jodå, bussen har en alldeles egen väg, där "endast buss i linjetrafik" får framföras. Under den lilla tid jag befann mig på platsen tror jag att jag räknade till fyra personbilar som råkade komma in på vägen.


Det enda som är fräscht på de här bussarna är nog lacken. Det låter som om de ska falla isär vilket ögonblick som helst och motorluckan på denna var av sorten som inte går att stänga ordentligt.


Då verkar dessa vara i betydligt bättre skick.



Simon A




Det enda som är fräscht på de här bussarna är nog lacken. Det låter som om de ska falla isär vilket ögonblick som helst och motorluckan på denna var av sorten som inte går att stänga ordentligt.


Då verkar dessa vara i betydligt bättre skick.
[/quote]
I Uppsala är det precis tvärtom. DOm nya OmniCity är betydligt fräschare och hållfastare än både äldre neoplaner och CR113 bussarna, dom sjunger beklagligt nog på sista versen flera av dom :(

//Simon

Cero

Citat från: christianm skrivet 18 augusti 2007, 21:10:19 PM
Tar en paus i visandet av italienbilder och skjuter in lite bilder från dagens promenad:





Trevligt bildsvep. Jag är imponerad av Söderorts 37xx- och 47xx-vagnar som nu är drygt ett år i trafik men fortfarande skiner i lacken. Normalt brukar ju SL-bussar vara totalt söndertvättade redan efter ett år, men dessa ser lika fräscha ut som vilket japanskt eller Schweiziskt lokaltrafikfordon som helst. Exempelvis ser ju Swebus lika gamla botkyrkavagnar fem år gamla ut vid det här laget. Vad är hemligheten? Har man bytt tvättmetod och utrustning i Nyboda?

/Cero

Karsten

Citat från: Simon A skrivet 18 augusti 2007, 21:42:43 PM

Det enda som är fräscht på de här bussarna är nog lacken. Det låter som om de ska falla isär vilket ögonblick som helst och motorluckan på denna var av sorten som inte går att stänga ordentligt.

Då verkar dessa vara i betydligt bättre skick.

I Uppsala är det precis tvärtom. DOm nya OmniCity är betydligt fräschare och hållfastare än både äldre neoplaner och CR113 bussarna, dom sjunger beklagligt nog på sista versen flera av dom :(

//Simon

Ta i beaktande att den hemska OmniCityleden rullat i nio år på stomlinjerna i innerstaden innan den nyss lackades röd och nu förgyller tillvaron för de stackarna i de södra förorterna.