Bussar hos Nobina i Karlstad

Startat av eldani, 20 oktober 2015, 20:19:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

eldani

Här finns lite ny info till er som har fordonslistor på Nobina i Karlstad och vill ha en senaste upp datering.
Nu har Nobina i Karlstad fått tio nya buss av modellen Volvo B8RLE 6x2 årsmodell 2015 och det är.
Dom är registrerade hos Nobina i Karlstad från och med den 2015-10-16.

EUC 342
EUC 346
EUC 355
EUC 364
EUC 416
EUC 420
EUC 421
EUC 444
EUC 449
EUC 452

Tyvärr har jag ej vilka vagnnummer på bussarna. Men om någon vet vilka vagnnummer dom har skulle det var kul att veta.

eldani

#1
Här finns lite ny info till er som har fordonslistor på Nobina i Karlstad och vill ha en senaste upp datering.
Nu har Nobina i Karlstad fått 15 st nya buss av modellen Volvo B8RLE 6x2 årsmodell 2015 och det är.
Dom är registrerade hos Nobina i Karlstad från och med den 2015-11-05.
EUC 466
EUC 471
EUC 474
EUC 476
EUC 477
EUC 527
EUC 530
EUC 531
EUC 533
EUC 536
EUC 540
EUC 544
EUC 545
EUC 546
EUC 547

Nu har Nobina i Karlstad fått 8 st nya buss av modellen Volvo B8RLE 4x2 årsmodell 2015 och det är.
Dom är registrerade hos Nobina i Karlstad från och med den 2015-11-05.
EUH 265
EUH 269
EUH 272
EUH 293
EUH 301
EUH 317
EUH 334
EUH 347

Tyvärr har jag ej vilka vagnnummer på bussarna. Men om någon vet vilka vagnnummer dom har skulle det var kul att veta.

AdmirT

Allt finns på SBH, både invnr och regnr
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

eldani

Citat från: AdmirT skrivet 08 november 2015, 14:50:45 PM
Allt finns på SBH, både invnr och regnr

Inte på dom som har regdatum 2015-11-05. Men på dom som har regdatum 2015-10-16 där finns vagnnummer på SBH.

Walter

Båda har rätt. SBH har all info om den första delen men inte den andra, dvs 4x2.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

S Svensson

Hur blev det i Värmland ? Hur många underentreprenörer kommer Nobina ha?
Det verkar som att bussar blivit registrerade på underentreprenörer.

AdmirT

Citat från: Walter skrivet 08 november 2015, 17:42:50 PM
Båda har rätt. SBH har all info om den första delen men inte den andra, dvs 4x2.

Titta på SBH nu
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

CW66

#7
Om ni lugnar er lite till bussarna kommit i trafik och jag hunnit uppdatera dom, vilket vanligen blir inom en vecka, så får ni både invnr och rätt modell på bussarna....varför så bråttom?
"Eldani" och "Walter" borde vid det här laget för längesen förstått att jag har uppgifterna, men inte släpper dom förrän leverans - samma fråga har kommit tidigare om invnr etc, fastän man ju kan se att det undan för undan kommer fullständig info....lite tjatigt...

Här är lite förklaringar till hur det funkar på SBH:
Först tar jag reda på förregistreringar, och samlar dom på ett ställe, samtidigt som jag lägger in "basuppgifterna" hur jag "tror" att det skall vara.
Sedan väver jag samman detta med info jag får eller ramlar över från olika källor.

När bussen är satt i trafik, så släpper jag all info jag har om bussen, men inte innan dess.
Då uppdateras även eventuella felaktigheter eller ofullständigheter på bussen som är inlagd som förregistreringar.

Jag brukar köra ungefär en gång i veckan - lite beroende på när Biluppgifter.se har uppdaterat sin databas. Uppgifterna jag tar därifrån är helt enkelt att se om bussen är i trafik eller inte, och även andra fordon på samma innehavare - så jag får förregistreringar.

Resten tar jag från Transportstyrelsen, som är den säkra källan - men jag har inte tid tycker jag att vänta på deras 30-sekundersregel, så därför uppdateras allt i samband eller strax efter Biluppgifter.se har uppdaterats.

Ett tips är att vet man att bussen är inregistrerad i trafik - vänta några dagar så kommer den även "i trafik" på SBH, och därefter kan man se vad SBH saknar och sedan skriva ut här på forumet att det inte finns på SBH eller att det saknas uppgifter.

Alla uppdateringar och kompletteringar tas såklart tacksamt emot, men det känns lite onödigt ibland att ha så fruktansvärt bråttom så man inte kan vänta ett par dagar till det skett en uppdatering innan man säger att info fattas....

Med vänliga hälsningar
Uffe
webansvarig på www.svenskbusshistoria.se

AdmirT

Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 09 november 2015, 08:59:24 AM
Om ni lugnar er lite till bussarna kommit i trafik och jag hunnit uppdatera dom, vilket vanligen blir inom en vecka, så får ni både invnr och rätt modell på bussarna....varför så bråttom?
"Eldani" och "Walter" borde vid det här laget för längesen förstått att jag har uppgifterna, men inte släpper dom förrän leverans - samma fråga har kommit tidigare om invnr etc, fastän man ju kan se att det undan för undan kommer fullständig info....lite tjatigt...


Precis, inget illa menat mot "Eldani" men det känns som en upprepning av något som man själv kan ta reda på via SBH i detta fall. Har inte Uffe uppdaterat hemsidan så är det bara att ha tålamod så kommer det inom kort för dessa bussar som nämns i denna tråd går att finna även på din hemsida, men skillnaden är att på din sida finns invnr infört vilket inte finns med här. Sedan måste jag tillägga att du gör helt rätt som väntar in tills bussarna är ute i trafik innan uppdateringen sker. Thumbs up!
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

eldani

Citat från: AdmirT skrivet 09 november 2015, 12:30:38 PM
Precis, inget illa menat mot "Eldani" men det känns som en upprepning av något som man själv kan ta reda på via SBH i detta fall. Har inte Uffe uppdaterat hemsidan så är det bara att ha tålamod så kommer det inom kort för dessa bussar som nämns i denna tråd går att finna även på din hemsida, men skillnaden är att på din sida finns invnr infört vilket inte finns med här. Sedan måste jag tillägga att du gör helt rätt som väntar in tills bussarna är ute i trafik innan uppdateringen sker. Thumbs up!
Samtidig som jag läger upp regnummer här på forumet. Så tipsar jag SBH om att dom är i trafik nu och det har jag gjort i ca 2 år tid. Inget illa menat mot "AdmirT" dig är att ingen har på pekat tidigare att jag har gjort på det sätet här på forumet.

AdmirT

Citat från: eldani skrivet 09 november 2015, 12:51:45 PM
Samtidig som jag läger upp regnummer här på forumet. Så tipsar jag SBH om att dom är i trafik nu och det har jag gjort i ca 2 år tid. Inget illa menat mot "AdmirT" dig är att ingen har på pekat tidigare att jag har gjort på det sätet här på forumet.

Du kan ju använda dig av "komplettera uppgifter"-funktionen på SBH om du vill "tipsa SBH" som du själv antyder. Anledningen till att jag påpekar detta är för att det blir alldeles otydligt och ointressant om bara regnr anges på de olika bussarna. Naturligtvis finns dock undantagsfall. Istället kan man ha lite is i magen och hålla utkik på SBH för Uffe uppdaterar så gott som han bara kan och det uppskattas av övriga + att all information går att finnas där, men alla är olika och har sina sätt att se saken på. Jag behöver inte ha rätt, jag säger bara vad jag tycker kring denna typ av publicering.
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Clabbe

3275, 77 går i omlopp på 201 idag.

Bussmicke

Citat från: AdmirT skrivet 08 november 2015, 14:50:45 PM
Allt finns på SBH, både invnr och regnr

Vad är högsta och lägtsa nummer på dem? Tänkte lägga in dem i min Värmalndslista.

8700 bussarna, vad hette de nu igen 62xx-nånting.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AdmirT

Citat från: Bussmicke skrivet 10 november 2015, 12:26:51 PM
Vad är högsta och lägtsa nummer på dem? Tänkte lägga in dem i min Värmalndslista.

8700 bussarna, vad hette de nu igen 62xx-nånting.

Lägsta nummer är 3248 har jag för mig.

6263-6272
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Bussmicke

Citat från: AdmirT skrivet 10 november 2015, 12:33:40 PM
Lägsta nummer är 3248 har jag för mig.

6263-6272

Någon som vet högsta numret?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.