Dubbeldäckare i Skånetrafiken

Startat av Hasse L, 16 augusti 2015, 14:41:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Idag rullar nya van Hool-dubbeldäckare på SkåneExpressen 10 mellan Helsingborg och Örkelljunga. Sträckan från Örkelljunga till Markaryd betjänas numera av ¨vanliga¨ busslinje nr 521.

Ovan och nedan XPU 787 - Nobina 3022.


DUE 984 - Nobina 3025.


Bilderna är från korsningen S Vallgatan / S Stenbocksgatan.

Swe-drive

Kommer dubbeldäckarna enbart att användas på linje 10? Eller kommer det så småningom komma fler till övriga expresslinjer i Skåne? :)

AdmirT

Kommer användas DD även på Skånexpressen 1 mellan Malmö - Kristianstad när Transdev tar över den trafiken från Lysekils Busstrafik
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

j-a

Hur påkostade är dessa vanhooler,har dom toa mm??

virtual1

Citat från: AdmirT skrivet 16 augusti 2015, 14:51:26 PM
Kommer användas DD även på Skånexpressen 1 mellan Malmö - Kristianstad när Transdev tar över den trafiken från Lysekils Busstrafik

Fast det är ju inte Nobinas dubbeldäckare...

AdmirT

Citat från: virtual1 skrivet 17 augusti 2015, 13:46:02 PM
Fast det är ju inte Nobinas dubbeldäckare...

Jag svarade enbart på frågan ifall fler dubbeldäckare kommer att användas till fler expresslinjer i framtiden... Och nej, det kommer naturligtvis inte vara Nobinas DD eftersom Transdev tar över trafiken.
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Bussmicke

Så tolkade jag ditt svar,  var hur tydligt som helst.

//Bussmicke www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bussexperte

Vet nagon mer om sittavstand (3 eller 4 stjärna ?), antal sittplatser (87 ?) och hur stor är nya dubbeldäckare-flottan i Skane totalt ?

Walter

Citat från: bussexperte skrivet 18 augusti 2015, 11:03:45 AM
Vet nagon mer om sittavstand (3 eller 4 stjärna ?), antal sittplatser (87 ?) och hur stor är nya dubbeldäckare-flottan i Skane totalt ?

78 platser (15+63), sex bussar för denna trafik.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Mikael T Nilsson

Tack för ett mycket trevligt bildsvep! Kommer Transdevs DD vara av samma modell?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

bussexperte

Tack`s mycket Walter - sa är det mycket komfortabla 4-stjärna bussarna efter RAL-kvalitetssystem ("Gütezeichen Buskomfort")