Flera bilder på 7566 på Norra depågatan.3

Startat av Jocke Selling, 18 april 2012, 21:03:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

När dagen ändå tillbringades mestandels på insidan av staketet på Regionbuss depån vid Norra depågatan i Uppsala, kunde bättre bilder på 7566 skaffas fram.






"Pissar på tallfället" och bjuder på lite njutningsbara depåbilder. Landstinget har kostat på kan jag lova:


Konstfull utsmyckning av muren mellan verkstadsplanen och bussgodset.


En liten häst, som hade något med arkeologiska fynd i åkermarken att göra - hittade man månne kvarlevorna av dess förlaga?



Utsmyckat och högt i tak


Trafikexpedition på klassiskt vis


Utsikt över staden. Varken domkyrka eller vattentorn skall förnekas bussfolket  :D

Den tredje Juni anordnar UL och Nobina ett öppethus på bussdepån, kanske ett ypperligt tillfälle för "Bussmuppar" från när och fjärran att själva stifta bekantskap med denna magnifika inrättning.

//Jocke

Björn Ax

Tyckte jag läste i något UL-forum att denna anläggning ska inhysa ett gym för personalen?

Stämmer detta eller kommer jag ihåg helt fel?

KG

Trevliga bilder. Återstår att se när fotfolket får se lokalerna. De nyanställda förarna ska tydligen få se depån före oss som arbetat på firman länge nog att få guldklocka... Just nu har vi vadslagning om allmänheten får rundvandring före oss anställda.

Jocke Selling

Citat från: KG skrivet 18 april 2012, 21:23:14 PM
Trevliga bilder. Återstår att se när fotfolket får se lokalerna. De nyanställda förarna ska tydligen få se depån före oss som arbetat på firman länge nog att få guldklocka... Just nu har vi vadslagning om allmänheten får rundvandring före oss anställda.

Efter vad jag förstått ska all personal få introduktion på de nya bussarna uppe på nya depån. Detta har dock inte kunnat ske med mindre än att man haft några nya bussar. Nu börjar det levereras, så du ska se att du snart får komma på besök  :D

Jocke Selling

Citat från: Björn Ax skrivet 18 april 2012, 21:20:30 PM
Tyckte jag läste i något UL-forum att denna anläggning ska inhysa ett gym för personalen?

Stämmer detta eller kommer jag ihåg helt fel?

Gym och mindre sporthall (lämplig för tex innebandy) kommer att finnas för personal.

Bussmicke

Får ingen träff på Norra Depågatan 3 på Eniro eller Google..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Björn Ax

Citat från: Jocke Selling skrivet 18 april 2012, 21:36:49 PM
Gym och mindre sporthall (lämplig för tex innebandy) kommer att finnas för personal.

ahh då kom jag ihåg rätt. Låter bra det.

Citat från: Bussmicke skrivet 18 april 2012, 23:48:12 PM
Får ingen träff på Norra Depågatan 3 på Eniro eller Google..

Den är ju precis nybyggd så är säkert inte inlagd på eniro och Google ännu. Brukar ta en stund.

skickat via min galaxy S2. ;)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob

Citat från: Bussmicke skrivet 19 april 2012, 10:15:46 AM
Vilken befintlig gata ligger närmast då?

Ta buss 102 mot Knivsta, 186 mot Östuna eller 809 mot Knutby och gå av på "Kumla" som ligger vid Brandstation Viktoria. Då har du Scania på ena sidan gatan och nya depån på andra.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 19 april 2012, 10:22:04 AM
På en karta menade jag,

edit: Hittade det på en karta nu. Tydligen gick det inte att bygga längre bort från stationen...
Precis som i Varberg, så långt bort som möjligt.

http://maps.google.se/maps?q=Kumla+(Fyrislund),+Uppsala&hl=sv&ll=59.846539,17.724037&spn=0.078209,0.264187&sll=35.952355,14.424105&sspn=0.015755,0.033023&oq=Kumla,+Uppsala&hnear=Kumla+(Fyrislund)&t=m&z=13

Inte så man tar en promenad dit direkt 8-(

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 19 april 2012, 10:50:53 AM
Inte så man tar en promenad dit direkt 8-(

Precis och som vanligt var det bättre förr. Allt var nära och bra.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Björn Ax

Citat från: Bussmicke skrivet 19 april 2012, 11:26:03 AM
Precis och som vanligt var det bättre förr. Allt var nära och bra.

Eftersom politikerna vill att uppsala ska utökas mera så finns det nog ingen närmare plats att bygga på.

Ser vi ju på GUB's depå. Är ju massor av byggföretag som vill lägga händerna på den marken.
Ju mera folk som flyttar hit desto mera bostäder krävs det och folk vill bo i centrum. Då får företag och depåer flytta allt längre ut.

KG

Citat från: Jacob skrivet 19 april 2012, 10:17:46 AM
Ta buss 102 mot Knivsta, 186 mot Östuna eller 809 mot Knutby och gå av på "Kumla" som ligger vid Brandstation Viktoria. Då har du Scania på ena sidan gatan och nya depån på andra.

//Jacob

Är det inte närmare att ta stadsbuss till Allianshallen?

Jacob

Citat från: KG skrivet 19 april 2012, 19:03:42 PM
Är det inte närmare att ta stadsbuss till Allianshallen?

Kan så vara! Är det vägen till bussdepån som byggs bortanför Allianshallen?

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!