Diverse bussbilder från Stockholm (2 bonusar!)

Startat av DEB, 09 januari 2012, 20:00:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DEB

Sista lovdagen fick ägnas åt en liten fototur.



Fototuren börjar i Jordbro, där en av Handens få kortvagnar av Omnilink II-typ skulle köra på 837an.

Sedan bar det av till Östertälje. Det började bra, ett hederligt gammalt X10-tåg mot Bålsta  fick jag åka med från Jordbro till Älvsjö. :)



Sedan bar det av till Rönninge för att fota ett ellok samt denna buss, keolis 1233. Samtidigt som jag satte mig på en varm och go X10 mot Södertälje skyltade bussen 725 mot Tumba station och for iväg.



I Östertälje dök Nobina 5199, som ställdes av i väntan på uppgifter. Samtidigt som jag fotade den kom den glada Nobina-föraren som var bussmupp även han. ;) Vi pratade i dryga timmen samtidigt som han körde runt lite i Östertäljetrakterna. Vi båda konstaterade att det är en skandal att en så underbar buss är totalförbjuden i reguljär trafik. Bussen fotades vid Gärtuna, där buss 764 och 765 normalt går.



En interiörbild blev det också.



På vägen hem dök helt oväntat Nobinas utbildningsvagn upp, Nobina 3263. Den korta förberedningstiden i kombination med dåligt ljus gjorde dock bilden ganska dålig.



Fast baken blev förevigad på ett betydligt snyggare sätt.

Det var allt för den här gången! Hoppas bilderna uppskattas. :)
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Mikael T Nilsson

Tack för detta snygga bildsvep! Det går att ta bra och skarpa bilder mitt i vintern!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

DEB

Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Bussmupp

Citat från: D_E_B skrivet 09 januari 2012, 20:00:33 PM
Vi båda konstaterade att det är en skandal att en så underbar buss är totalförbjuden i reguljär trafik.

Totalförbjudna? Är det ett nytt förbud, för jag fotade en sådan i trafik den nionde Oktober i år på linje 610:

DEB

Citat från: Bussmupp skrivet 09 januari 2012, 23:01:33 PM
Totalförbjudna? Är det ett nytt förbud, för jag fotade en sådan i trafik den nionde Oktober i år på linje 610:

Du får ursäkta min otydlighet, det är bara i trafikområde Södertälje de är förbjudna och inget annat. :)
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Joakim Wahlberg

Citat från: D_E_B skrivet 09 januari 2012, 23:28:33 PM
Du får ursäkta min otydlighet, det är bara i trafikområde Södertälje de är förbjudna och inget annat. :)
Har för mig att den där rullar nästan dagligen i trafik på linje 748X ::) Tack för bilderna iaf! Riktigt snyggt (som vanligt).
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

DEB

Citat från: Joakim W skrivet 10 januari 2012, 05:43:41 AM
Har för mig att den där rullar nästan dagligen i trafik på linje 748X ::) Tack för bilderna iaf! Riktigt snyggt (som vanligt).

Jaja, på reguljära trafiklinjer i Södertälje då. ::) Tackar ödmjukast för dina fina rader.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Peter Öden

Hej !

Är det möjligen förarplatsen på 6911 som figurerar i en av bilderna ??

Mvh Peter Ö

Peter Rost

Citat från: Peter Öden skrivet 10 januari 2012, 07:25:06 AM
Hej !

Är det möjligen förarplatsen på 6911 som figurerar i en av bilderna ??

Mvh Peter Ö

Stämmer! Med en buss-snackare bakom ratten. ;)

/Peter

Carl Eric

Citat från: D_E_B skrivet 09 januari 2012, 23:28:33 PM
Du får ursäkta min otydlighet, det är bara i trafikområde Södertälje de är förbjudna och inget annat. :)

Njaaa, överallt förutom i Täby och ... Ekerö?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

DEB

Citat från: Carl Eric skrivet 10 januari 2012, 08:40:10 AM
Njaaa, överallt förutom i Täby och ... Ekerö?

Och Handen. Fast jag syftade mer på att själva individen är förbjuden att köra i trafik, med undantag för 748X har Nobina inget normalgolvat kvar i trafik.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Carl Eric

Citat från: D_E_B skrivet 10 januari 2012, 11:33:18 AM
Och Handen. Fast jag syftade mer på att själva individen är förbjuden att köra i trafik, med undantag för 748X har Nobina inget normalgolvat kvar i trafik.

Så är det! Tack så mycket! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

the0fiskis

och nacka värmdö  går dem i orginare trafik ;D

Mikey

#13
Citat från: the0fiskis skrivet 10 januari 2012, 13:26:09 PM
och nacka värmdö  går dem i orginare trafik ;D

Går inte normalgolvsbussar i Nacka endast som förstärkningsbussar till turer som körs av lågentré? Hur som helst kan jag fylla på listan, Märsta har fortfarande 6st B10M och en B10MA i trafik.

Joakim Wahlberg

Citat från: D_E_B skrivet 10 januari 2012, 11:33:18 AM
Och Handen. Fast jag syftade mer på att själva individen är förbjuden att köra i trafik, med undantag för 748X har Nobina inget normalgolvat kvar i trafik.
Var inte du i Nykvarn för några veckor sedan? Där rullar dem (4108/09) väl också fortfarande, om inget jättedrastiskt har hänt ::)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)