Veolia Örnsköldsvik

Startat av Jacob med C, 03 juli 2011, 09:20:25 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob med C

Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Jona

Tackar för ett mycket intressanta bilder från Ö-vik. Kul och se att du publicerar bilder ibland igen du också. Tack å Tack. /Jona
MVH Filosofen Jona

Bussmicke

Har man redan märkt upp 73xx-numren. Vill minnas det tog en evig tid...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

swedebear

Citat från: Bussmicke skrivet 03 juli 2011, 11:54:43 AM
Har man redan märkt upp 73xx-numren. Vill minnas det tog en evig tid...

Ja 73xx-numren har varit uppmärkta iaf i snart ett år (Den tiden jag har bott här och kan minnas med säkerhet angående detta)
"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Depeche Mode - Blasphemous Rumours

virtual1

Citat från: Jacob med C skrivet 03 juli 2011, 09:20:25 AM



Är det bara jag som tycker de ser fantastiskt risiga/plottriga ut? Oanvänd för liten reklamskylt på sidan som
täcker 'Din Tur'-loggan, blaffig Veolia-logga som inte passar in vid frontframdörr, enorm skolbusshastighetsskylt
fram, liten konstigt placerad 'Din tur'-logga vid vänster framlykta. Den blåa färgen ser väldans blekt ut
(ungefär som saltsjöbanevagnarna här hemma efter ett antal år) och uppmärkningen med inventarienumret
'runt hörnet' ser sådär ut med...

swedebear

Citat från: virtual1 skrivet 03 juli 2011, 12:38:55 PM
Är det bara jag som tycker de ser fantastiskt risiga/plottriga ut? Oanvänd för liten reklamskylt på sidan som
täcker 'Din Tur'-loggan, blaffig Veolia-logga som inte passar in vid frontframdörr, enorm skolbusshastighetsskylt
fram, liten konstigt placerad 'Din tur'-logga vid vänster framlykta. Den blåa färgen ser väldans blekt ut
(ungefär som saltsjöbanevagnarna här hemma efter ett antal år) och uppmärkningen med inventarienumret
'runt hörnet' ser sådär ut med...

Jag håller med dig, de är ganska risiga, den är väl ungefär medelfin  av de som finns utseendemässigt alltså, invändigt ser de OK ut men det märks att de har varit med ett tag
och de funkar bra att åka med
"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Depeche Mode - Blasphemous Rumours

Ersa

Veolia kör väl än idag på Örnsköldsviks Buss gamla avtal? Det kan ju hända att alla bussar måste lackas om i Veolias firmafärg från och med nästa trafikstart, om nu Veolia vinner nästa upphandling. Om det är nya krav på gång som gör att de gamla ljusblåa Örnsköldsviksbussarna inte kommer att bli godkända efter nästa upphandling finns det ju inget skäl för Veolia att lacka om dem idag.

swedebear

Citat från: Ersa skrivet 03 juli 2011, 13:55:41 PM
Veolia kör väl än idag på Örnsköldsviks Buss gamla avtal? Det kan ju hända att alla bussar måste lackas om i Veolias firmafärg från och med nästa trafikstart, om nu Veolia vinner nästa upphandling. Om det är nya krav på gång som gör att de gamla ljusblåa Örnsköldsviksbussarna inte kommer att bli godkända efter nästa upphandling finns det ju inget skäl för Veolia att lacka om dem idag.

Det stämmer nog rätt så bra, det finns ju en del som har Veolias firmafärg också och det är de som jag tycker ser fräschare ut
"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Depeche Mode - Blasphemous Rumours

Jacob med C

Citat från: Ersa skrivet 03 juli 2011, 13:55:41 PM
Veolia kör väl än idag på Örnsköldsviks Buss gamla avtal? Det kan ju hända att alla bussar måste lackas om i Veolias firmafärg från och med nästa trafikstart, om nu Veolia vinner nästa upphandling. Om det är nya krav på gång som gör att de gamla ljusblåa Örnsköldsviksbussarna inte kommer att bli godkända efter nästa upphandling finns det ju inget skäl för Veolia att lacka om dem idag.
Ja, Veolia kör på Örnsköldsviks Buss avtal. Men varför vissa bussar är Veolias egna färg är att dom tyckte att SL-röda färgen stack ut bland dom andra bussarna som var blåa eller Örnsköldsviks Buss gamla färgschema.
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Bussmicke

Varför då inte måla om dem i Ö-viksbuss färger, hade sett snyggare ut
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

swedebear

Citat från: Bussmicke skrivet 05 juli 2011, 10:54:25 AM
Varför då inte måla om dem i Ö-viksbuss färger, hade sett snyggare ut

Menar du som i denna repris:



Om jag inte minns helt fel så finns det några som är målade i den lackeringen och de är inte speciellt snygga tycker jag, iofs kanske det mer beror på att bussarna i sig är slitna
"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Depeche Mode - Blasphemous Rumours

swedebear

Hittade en sådan bland mina egna bilder, nämligen 7311.

"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Depeche Mode - Blasphemous Rumours

Bernt Talbrant

Citat från: swedebear skrivet 05 juli 2011, 11:33:58 AM
Hittade en sådan bland mina egna bilder, nämligen 7311.



Se där - det var något för Bussmicke!  8)

swedebear

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 05 juli 2011, 12:13:38 PM
Se där - det var något för Bussmicke!  8)

Hehehe japps, såg att han har ett par bilder på den i sin samling
"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Depeche Mode - Blasphemous Rumours

Jacob med C

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 05 juli 2011, 12:13:38 PM
Se där - det var något för Bussmicke!  8)
Fast vi skulle haft bilden i snöstrom...  :P :P :P
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!