Nobina Norrtäljes första dag! [Del. 6]

Startat av Carl Eric, 28 juni 2011, 20:24:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Omnilasse

Citat från: Bussföraren skrivet 28 juni 2011, 23:34:52 PM
Man kan ju anta att en stor del av nyanskaffningarna av miljöfordon till Keolis är fullt finansierade av SL enligt tidigare koncept, förutom RME då.

Gas o etanolbussar i Roslagen har väl knappast varit önskvärt även om man då fått en helt ny vagnpark.
Fast enligt uppgift från SL, ska tydligen Keolis ha valt att finansiera sina etanolbussar i Norrort och Handen själva. Tidigare har man ju dock man varit med på att finansiera via SL.

Det är ju inte konstigt att man väljer RME, då det både kostnadsmässigt och ur andra synvinklar ställer till minst problem. Sedan har ju framförallt gasbussar främst utvecklats för stadstrafik, än så länge - även om det börjat komma gasmodeller med lågentré. Etanol finns det ju egentligen bara Scania som tillverkar (och är väl bara till SL området som man fortfarande köper in sådana bussar (nästan iaf)).



Bussföraren

Citat från: Omnilasse skrivet 03 juli 2011, 12:34:46 PM
Fast enligt uppgift från SL, ska tydligen Keolis ha valt att finansiera sina etanolbussar i Norrort och Handen själva. Tidigare har man ju dock man varit med på att finansiera via SL.

Det är ju inte konstigt att man väljer RME, då det både kostnadsmässigt och ur andra synvinklar ställer till minst problem. Sedan har ju framförallt gasbussar främst utvecklats för stadstrafik, än så länge - även om det börjat komma gasmodeller med lågentré. Etanol finns det ju egentligen bara Scania som tillverkar (och är väl bara till SL området som man fortfarande köper in sådana bussar (nästan iaf)).


Jag avsåg mer avtalen i N/V och Söderort/Botkyrka, här antar jag att bussarna ägs av SL och hyrs ut till operatören

Carl Eric

Citat från: yngrot skrivet 03 juli 2011, 12:03:06 PM
Ser inga bilder  är väl inte hela världen heller då det visats så många bilder härifrån

Nej det är något fel med hemsidan, kom inte in på min sida tidigare idag. Hoppas att det löser sig eftersom att jag blev tvungen att resa bort utan dator!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!