Huvudmeny

Nyleverans?

Startat av Cyklisten, 03 september 2009, 19:41:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Rådeström

Citat från: MrRep skrivet 05 september 2009, 00:29:33 AM
Eftersom de två första redan kommit så vart detta ett rent antagade. Den skall stå på Man i Helsingborg där de utför lite leveransarbete innan den går vidare till Malmö. Vagnsnummer monteras på Swebus i Malmö.

Enligt följande:

Swebus-Södra Skåne  TDK262   0168
Swebus-Södra Skåne  EFE733   0169
Swebus-Södra Skåne  BDM621   0170
Swebus-Södra Skåne  TDJ688   0171
Swebus-Södra Skåne  BEB045   0172
Swebus-Norra SKåne  WZL138   0103
Swebus-Norra Skåne  DEO259   0104


Ahha..frågan är då bara var bussen med vagnsnr 0100 är...och är ovanstående riktiga uppgifter eller antaganden?

MrRep

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 05 september 2009, 13:08:52 PM
Ahha..frågan är då bara var bussen med vagnsnr 0100 är...och är ovanstående riktiga uppgifter eller antaganden?

Det är riktiga uppgifter! Menningen var att dessa bussar skulle ta upp nummer 0100 samt div andra nummer från början dock så krockar det med några scanier och lite annat skit uppåt landet därför blev det flyttare till den senare serien för att kunna var i följd.

Och till bussmicke, Dock vet jag inte placeringsorten i norra skåne för tillfället tyävrr.
TO: Norra Skåne = Helsingborg, Ängelholm, Lanskrona, Hässleholm
TO: Södra Skåne = Malmö, Lund, Skurup, Hörby

Bussmicke

Nåväl, när det är klart var (garage) vilken buss skall vore det trevligt att få veta det så man vet var man ska leta.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Rådeström

Citat från: MrRep skrivet 05 september 2009, 16:27:02 PM
Det är riktiga uppgifter! Menningen var att dessa bussar skulle ta upp nummer 0100 samt div andra nummer från början dock så krockar det med några scanier och lite annat skit uppåt landet därför blev det flyttare till den senare serien för att kunna var i följd.

Och till bussmicke, Dock vet jag inte placeringsorten i norra skåne för tillfället tyävrr.
TO: Norra Skåne = Helsingborg, Ängelholm, Lanskrona, Hässleholm
TO: Södra Skåne = Malmö, Lund, Skurup, Hörby

Ahha - men det är fortfarande inte riktigt rätt som du säger, eftersom du redovisat sju (7) bussar och det finns åtta...vad har den åttonde då för nummer? Eller är det bara sju bussar till slut?

Vad gäller placeringarna är det visserligen rätt som du skriver, men för gasbussar är det omöjligt att placera sådana i Ängelholm, Hässleholm, Skurup eller Hörby - om man nu inte ska få "soppatorsk" på dessa förståss - eftersom det inte finns någon tankmöjlighet på dessa platser.

Jag är inte helt oinsatt som du märker ;-)

Och till Bussmicke:
Du kan leta på dom vanliga platserna:
Södra - linjerna Malmö-Lund
Norra - linjerna Helsingborg-Landskrona samt Höganäs-Ängelholm.

MrRep

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 05 september 2009, 18:58:56 PM
Ahha - men det är fortfarande inte riktigt rätt som du säger, eftersom du redovisat sju (7) bussar och det finns åtta...vad har den åttonde då för nummer? Eller är det bara sju bussar till slut?

Vad gäller placeringarna är det visserligen rätt som du skriver, men för gasbussar är det omöjligt att placera sådana i Ängelholm, Hässleholm, Skurup eller Hörby - om man nu inte ska få "soppatorsk" på dessa förståss - eftersom det inte finns någon tankmöjlighet på dessa platser.

Jag är inte helt oinsatt som du märker ;-)

Och till Bussmicke:
Du kan leta på dom vanliga platserna:
Södra - linjerna Malmö-Lund
Norra - linjerna Helsingborg-Landskrona samt Höganäs-Ängelholm.

I den slutgiltiga beställningen finns endast 7 bussar 5 till Södra och 2 till Norra. Någon åttonde har jag aldrig hörtalas om?

Vad det gäller placeringen så är jag fullt medveten om vart man kan tanka gas osv. dock så ville jag bara förklara indelning på garage för Norra och Södra Skåne. Eftersom han verkade osäker. Dock missade jag Höganäs ;)

Ulf Rådeström

Citat från: MrRep skrivet 05 september 2009, 19:19:10 PM
I den slutgiltiga beställningen finns endast 7 bussar 5 till Södra och 2 till Norra. Någon åttonde har jag aldrig hörtalas om?

Vad det gäller placeringen så är jag fullt medveten om vart man kan tanka gas osv. dock så ville jag bara förklara indelning på garage för Norra och Södra Skåne. Eftersom han verkade osäker. Dock missade jag Höganäs ;)

hehe..japp...men det Micke frågade om (även om han vet det sedan många gånger själv - liksom indelningen o garagen) var var man kunde se bussarna i trafik - och det är ju inte som skolbussar i Hörby eller Skurup - det ville jag förtydliga  ;D

MrRep

Här kommer lite bilder till iaf på idolerna!


0168 - Förarplatsen


Med början på Citaron längst bort i bilden:
5870 - 4021 - 0169 och 0168


yngrot

Vad är det för fabrikat på förarstolen??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

MrRep

Citat från: yngrot skrivet 06 september 2009, 19:59:27 PM
Vad är det för fabrikat på förarstolen??

Det är en Be-Ge

yngrot

Ok  är den med fjädring ??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Cyklisten

Ser att även Swebus har tröttnat på sprickor i vindrutan?

MrRep

Citat från: yngrot skrivet 06 september 2009, 20:10:31 PM
Ok  är den med fjädring ??

Den har luftfjädring samt svankjustering med luftkuddar