Nya bussar i Örebro

Startat av Christer K, 28 augusti 2009, 18:42:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christer K

Lägger ut ett antal bilder på de nya bussarna i Örebro, de som står i raden mot huset har inga inv.nr ännu och därför fotade i klump. Reg.nr får ni försöka läsa av på bilderna, har ej noterat dessa.



Från sidan


Alla bussarna mot huset.


Så resten som har reg.nr och inv.nr


















Sista bussen även från sidan


/ Christer K

Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Patrik

7086 kom inkörandes när jag lämnade Biltema några minuter senare  :)

Reg.nr på den vetesjutton!
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

virtual1



Och lacken på kortisarna är ju ännu snyggare, nån har tänkt till rejält här!!!!!

Mikael Ringmarck

Citat från: virtual1 skrivet 28 augusti 2009, 19:01:25 PM


Och lacken på kortisarna är ju ännu snyggare, nån har tänkt till rejält här!!!!!



Är det inte någon speciell lack just på den bussen?

Jag tycker bussarna ovan ser ut som kortvagnar och alla verkar ha samma lack som ledvagnarna?
Men varför ha en buss i udda lack i så fall?

Mustman

det svarta fälten på bussen tror jag det är han syftar på...
"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."

virtual1

Citat från: Mustman skrivet 28 augusti 2009, 22:18:24 PM
det svarta fälten på bussen tror jag det är han syftar på...

Jupp, xakt!

Christer K

Citat från: Mustman skrivet 28 augusti 2009, 22:18:24 PM
det svarta fälten på bussen tror jag det är han syftar på...

Kanske kan vara någon typ av svart folie på bussen, Back Up reklam höll på med en buss när jag kom men åkte så det blev inget samtal med dom.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Fredde

#7
Det verkar inte krävas AC på Örebro's stadstrafik...
Förmodar att det även blir MAN om Swebus återigen tar hem trafiken i Gävle Stadstrafik men då är krav även på AC (samma som övrig stadstrafik & länstrafik har i X-län) Antar även att några ledbussar införskaffas då resandet säkert ökar på vissa linjer i framtiden.

AO

#8
Väldigt snygga bussar det där. Och delad vindruta på stadsbussar igen. Det verkar helt klart som att Swebus helt(?) övergått till det när man beställer nya stadsbussar om det finns möjlighet på modellen man beställer.

yngrot

Är det nån som vet vilka färger det är på insidan på Örebrobussarna??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jan

#10
inv 7068-7086 finns nu dokumenterade.
I branschen 37 år

Jo

Citat från: Christer K skrivet 28 augusti 2009, 18:42:47 PM

Sista bussen även från sidan



Citat från: yngrot skrivet 29 augusti 2009, 13:25:14 PM
Är det nån som vet vilka färger det är på insidan på Örebrobussarna??

Verkar ju inte vara Swebus blå standardlädsel utan annan blå klädsel på dessa. Var det krav på speciell klädsel i upphandlingen?

Bese001

Kan Jan delge en kalenderbitare uppgifter om reg nr på 7069-7071, 7073-7075 och 7085-7086?
Eller är det gjort i någon annan tråd som jag missat?