Busskrock i centrala huvudstaden

Startat av bjalle, 11 augusti 2008, 15:38:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.



Fredde

Läser man sedan vidare på SLs hemsida är det omdragning av linjerna 40, 59, 73 och 515.

515 är väl den enda som körs med ledbuss?


Karsten

Citat från: Fredde_J skrivet 11 augusti 2008, 15:49:34 PM
Läser man sedan vidare på SLs hemsida är det omdragning av linjerna 40, 59, 73 och 515.

515 är väl den enda som körs med ledbuss?



Går inte 516,526 och 561 ut Sveavägen också?

Fredde

CitatGår inte 516,526 och 561 ut Sveavägen också?

Jag kan inte hållplatserna i den delen av stan, men:

http://sl.se/ficktid/l-besk/561.pdf


Karsten

Jodå, hela Sveavägen lång.. Du måste ju tas på en kurs i Stockholmskunskap märker jag. ;)

Patrik

Citat från: Karsten skrivet 11 augusti 2008, 16:00:09 PM
Går inte 516,526 och 561 ut Sveavägen också?

Inte vid den tiden!
(Sen ska du skämmas Karsten eftersom min buss, 565 också går där!)  ;)

Fredde

CitatJodå, hela Sveavägen lång.. Du måste ju tas på en kurs i Stockholmskunskap märker jag. ;)

Haha, ja det kan behövas! Blir aldrig av att orientera sig riktigt i stan dessvärre, speciellt inte vart man kan köra med ledbussar etc. Tur att det finns lappar för utskrift för ersättningstrafik ;D


Karsten

Citat från: Patrik skrivet 11 augusti 2008, 16:11:41 PM
Inte vid den tiden!
(Sen ska du skämmas Karsten eftersom min buss, 565 också går där!)  ;)

Nu skäms jag, men är bussar som går till Väsby verkligen viktiga att ta med? Det borde inte vara så många som vill dit? ;)

Karsten

Citat från: Fredde_J skrivet 11 augusti 2008, 16:13:05 PM
Haha, ja det kan behövas! Blir aldrig av att orientera sig riktigt i stan dessvärre, speciellt inte vart man kan köra med ledbussar etc. Tur att det finns lappar för utskrift för ersättningstrafik ;D



Det går att köra nästan överallt med ledbuss i stan, bara man vet var "nästan" ligger. Fråga Marc... :P

Marc

Citat från: Karsten skrivet 11 augusti 2008, 16:14:49 PM
Det går att köra nästan överallt med ledbuss i stan, bara man vet var "nästan" ligger. Fråga Marc... :P
Nu förstår jag verkligen INGENTING!!  ;D
Bara viljan finns, värre är det med en 14m turistbuss, den är betydligt klumpigare. ;) :D

Fredde

CitatDet går att köra nästan överallt med ledbuss i stan, bara man vet var "nästan" ligger. Fråga Marc... :P

CitatNu förstår jag verkligen INGENTING!! ;D
Bara viljan finns, värre är det med en 14m turistbuss, den är betydligt klumpigare. ;) :D

Jag ska ha dessa fraser i åtanke under hösten ;) ;D


M224


Fredde

#13
Enligt DN handlar det om vagn 3839, vilket syns klart och tydligt:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=814330


Patrik

Citat från: Karsten skrivet 11 augusti 2008, 16:13:47 PM
Nu skäms jag, men är bussar som går till Väsby verkligen viktiga att ta med? Det borde inte vara så många som vill dit? ;)

Haha, nej vi har väl mest påstigande/avstigande resenärer i Väsby efter Sollentuna på den sträckan bara  ;)