Huvudmeny

Tillfällig färja

Startat av Autotransit, 22 januari 2008, 23:55:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Autotransit

En högst tillfällig färjelinje över Luleälv  :D



/Stellan

Bengt Jönsson

Citat från: Autotransit skrivet 22 januari 2008, 23:55:56 PM
En högst tillfällig färjelinje över Luleälv  :D



/Stellan

.. men inte fick man väl fotografera eller på annat sätt dokumentera "Knugens" och dennes grönklädda underställdas förehavanden med fordon och allt ute i skog och mark..  ::)
I alla fall inte vid den tiden när bilden togs..  ;D  8)

/B

Autotransit

#2
Jodå, jag hade tillstånd. Förbehållet för att jag skulle få fotografera var att filmen var att ett befäl måste vara med när jag tog några bilder och att jag lämnade från mig filmen till honom efteråt. Sedan skickade han filmen till FOA som granskade den...och levererade de färdiga bilderna till mig, kostnadsfritt  ;D

/Stellan

Bengt Jönsson

Citat från: Autotransit skrivet 24 januari 2008, 18:57:45 PM
Jodå, jag hade tillstånd. Förbehållet för att jag skulle få fotografera var att filmen var svartvit,  ett befäl måste vara med när jag tog några bilder och att jag lämnade från mig filmen till honom efteråt. Sedan skickade han filmen till FOA som granskade den...och levererade de färdiga bilderna till mig, kostnadsfritt  ;D

/Stellan

.. men bilden ovan är ju i färg..  ;D  :o  8)
Nåja, det är säkert preskriberat nu..

/B

Autotransit

Kom precis att tänka på just det...det var övningen till Sarek jag hade i huvudet när jag skrev svaret förut. Men jag hade faktiskt tillstånd på det här repmötet också. Han som gav tillståndet står i bakgrunden på den här bilden  :D


/Stellan

michael k

ni glömde och måla helicopter på sidan

Autotransit

Citat från: michael k skrivet 30 januari 2008, 23:29:19 PM
ni glömde och måla helicopter på sidan

Det var därför vi tog färjan, bron var ju sprängd och vi hade ingen målarfärg. När vi kom iland så falskskyltade vi vår bil  ;D

/Stellan