Kyrkor (Visa dina Kyrkobilder)

Startat av Stefan Lindberg, 23 juni 2007, 19:36:30 PM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Jan I Nilsson


Stefan Lindberg

#3391
Vickleby K:a på Öland


Fredrik H

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 09 juli 2016, 16:58:35 PM
Tyvärr så är det inget jag känner igen, det ser dock ut som en vägkrog i bakgrunden.

Okej då. Kyrkan är Rök i västra Östergötland, mest känd för sin pampiga runsten. Vägkrogen i bakgrunden är gamla Östgötarasta som många vägfarare på E4an passerat eller stannat vid. Där blev det tyst och öde när nya motorvägen släpptes på. Bilden är tagen från Ombergs hjässa sådär en 7 km bort, schysst zoom var det på den kameran  :) .

Jan I Nilsson


Camilla

Lyrestads kyrka i västra Götaland


Jan I Nilsson


Ravlunda kyrka. Här vilar Fritiof "Piraten" Nilsson.

Jan I Nilsson


Timglas för prästen i predikstolen.

Jan I Nilsson


Piratens gravsten står det att läsa: Här under är askan av en man som hade vana att skjuta upp allt till morgondagen. Dock bättrades han på sitt yttersta och dog verkligen den 31 JAN. 1972.

Jan I Nilsson


Vilnius Cathedral, i denna vackra Cathedral ville ryssarna öppna en lastbilsverkstad, då det begav sig.

Jan I Nilsson


Staffan Sävenfjord

Citat från: Jan I Nilsson skrivet 29 juli 2016, 14:26:40 PM

Piratens gravsten står det att läsa: Här under är askan av en man som hade vanan att skjuta upp allt till morgondagen. Dock bättrades han på sitt yttersta och dog verkligen den 31 JAN. 1972.

Den oansenliga stenen finns vid Ravlunda kyrkogård på Österlen. Inte långt därifrån finns Olle Adolphsons enkla grav.



Och från båda gravplatserna har man en perfekt utsikt över Brösarps backar och på sommaren kan man se ångtågen som går mellan Brösarp och S:t Olof. En plats väl värd att besöka.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Stefan Lindberg

#3401
Torslunda K:a på Öland


Jan I Nilsson


Jan I Nilsson


Jan I Nilsson