Kyrkor (Visa dina Kyrkobilder)

Startat av Stefan Lindberg, 23 juni 2007, 19:36:30 PM

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Susanne

Oj vad mycket fina kyrkor det finns i detta land, hur ska man hinna fota dom alla?

SimonB

Citat från: Susanne skrivet 06 oktober 2010, 21:20:38 PM
Oj vad mycket fina kyrkor det finns i detta land, hur ska man hinna fota dom alla?

Vi är en god bit på väg med den här tråden...... :)

Stefan Lindberg


Kent Skoog

Båraryds kyrka i Gislaveds kommun var svår att få en exteriörbild på.






Stefan Lindberg

Citat från: Kent Skoog skrivet 09 oktober 2010, 16:42:48 PM
Båraryds kyrka i Gislaveds kommun var svår att få en exteriörbild på.

Svår kanske men uppenbarligen inte omöjlig, jag tycker att du fick till en bra exteriörbild på kyrkan.

Jag kämpar vidare i kyrktråden med Hedvig Eleonora kyrkplats som ligger i centrala Karlskrona.
På platsen ligger även Karlskrona gamla gravkapell






Kent Skoog

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 10 oktober 2010, 11:25:28 AM
Svår kanske men uppenbarligen inte omöjlig, jag tycker att du fick till en bra exteriörbild på kyrkan.

Det blev väl en hyfsad bild, men det hade ju varit trevligare med en annan vinkel. Jag kör vidare med Nittorps kyrka i Tranemo kommun.






JAB

Bocksjö kapell i Karlsborgs kommun och Skara stift.


JAB

#3022
Finnträsks kyrka i Skellefteå kommun och Luleå stift.



Så här blir det då ibland när man tar en lång omväg till en avsides belägen kyrka.

IngemarJ

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 09 oktober 2010, 10:45:24 AM
Frälsningsarmén i Karlskrona



Hej!

Har ju fortfarande bara "nallen" att fotografera med för fora men jag lovar att försöka om jag kommer iväg till helgen att komplettera den här tråden med Katolska Kyrkan i Karlskrona. Är för stunden precis i början på en förkylning och man vet ju aldrig vad som komma skall, är inbokad till Gdynia på fredag.

Hälsar

Ingemar

Stefan Lindberg

Citat från: IngemarJ skrivet 11 oktober 2010, 21:48:46 PM
Hej!

Har ju fortfarande bara "nallen" att fotografera med för fora men jag lovar att försöka om jag kommer iväg till helgen att komplettera den här tråden med Katolska Kyrkan i Karlskrona. Är för stunden precis i början på en förkylning och man vet ju aldrig vad som komma skall, är inbokad till Gdynia på fredag.

Hälsar

Ingemar

Det låter trevligt Ingemar för det var en av ett antal kyrkor jag inte hann fota i Karlskrona.

Dock så fick jag fotat Karlskrona Pingstkyrka



JAB

Villstads kyrka i Växjö stift.


Stefan Lindberg



JAB

Jag tog en omväg förbi Oppeby utanför Fellingsbro där det finns ett Buddistiskt center som Dalai Lama har besökt.
Det är vad jag vet den enda Tibetanska Buddistiska stupan i Sverige.


Stefan Lindberg

Örsjö kyrka mellan Nybro och Emmaljunga