Tide Buss 2538 -> Edlunds trafik

Startat av Bussmicke, 14 oktober 2020, 01:07:00 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico

Trevliga bilder... Däremot måste jag (givetvis utifrån mina personliga preferenser) säga att rent designmässigt är detta nog fortfarande ett av de fulaste fordonen som setts rulla i trafik.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Fredde

Gula och fula ja, samma med Connex 2338-2342 som kom till KLT-trafiken 2005.
Dock kraftig motor, högre toppfart än övriga 22 och 23 samt bra strålkastare. Lastutrymmet gick in heller att klaga på.
De var populära hos oss, framförallt på linje 160 med under 10 minuters vändtid i Västervik. Inga problem att köra om lastbilar längs E22 på returen till Kalmar. Sen från Västervik men på tid i Oskarshamn. :)

Ersa

Fula fronter brukar dock ofta vara synonymt med bra bussar som är väldigt praktiskt genomtänkta gällande lampbyten, och med förträffligt bra ljus. Så även på dessa.  :)

Bussmicke

Citat från: Nico skrivet 14 oktober 2020, 10:37:04 AM
Trevliga bilder... Däremot måste jag (givetvis utifrån mina personliga preferenser) säga att rent designmässigt är detta nog fortfarande ett av de fulaste fordonen som setts rulla i trafik.
Då är vi två om saken, den enda som slår Detta är Scania CR 145.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Scania CR 145 var också välbyggd, tålig och med bra ljus.  ;D

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.