Snart är Sthlm Klara jämnat med marken...

Startat av Bussmicke, 22 januari 2008, 01:40:10 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan Hansson

omnämns inte Stockholm Klara i filmen Sprängaren.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Niklas Bygdestam

#16
Citat från: michael k skrivet 22 januari 2008, 12:28:01 PM
kan de inte riva all betongskit i stockholm och återställa det?
sergels torg ärt ju ett ställe där de som är ansvariga borde buras in för brott mot mänskligheten
fytusan vad fult



Jag tror inte att det skulle bli så lätt att bura in de som är ansvariga för detta om man nu försökte. Tror nämligen inte att så många lever längre. Om nu ens någon alls lever av de ansvariga. En som var inblandad i detta var kommunalpolitikern Hjalmar Mehr och han har varit död i kanske 25-30 år
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Fredde

Han gick ur tiden 1979. Mer finns att läsa på länken.


Ersa

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 22 januari 2008, 16:55:37 PM
Det är inte lätt att hänga med i alla turer men just nu är utsläppen av koldioxid upp till tre gånger så hög som från diesel. Etanol är dessutom en starkt bidragande orsak till världssvälten. Enligt miljöfanatikerna alltså.

Jo, det är främst enligt lagen som etanol är jättebra och "miljövänligt". Att skeppa hit etanol i pråmar från Brasilien där det framställs på tidigare regnskogsmark är kanske ingen höjdare...

yngrot

Håller med dig helt. Tyvärr blir väl det ofta så att det låter bra men lägg in hela biten så är det ofta värre för miljön än innan men det talas det inte om >:(
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

michael k

jag vet att de är döda men det är mäst symboliskt ;D
vi kan ta mona sahlin istället ;D