GUB 221 & 223 itrafik

Startat av Fredrik Rosenius, 08 februari 2012, 17:08:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Citat från: Mattias Möller. skrivet 08 februari 2012, 19:54:45 PM
Fint lite fler nya bussar hos GUB varför staffar dom inte Mercedes Citaro för hade passat bra i färgen.

Nej Tack!
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob

Citat från: Bussmicke skrivet 09 februari 2012, 00:39:12 AM
Nej Tack!

Citaro är ju ljusår snyggare än MAN, som jag personligen är riktigt less på. Snygga och bra stadsbussar, men det finns alldeles för många!!

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

ch buss

Citat från: Jacob skrivet 09 februari 2012, 01:22:27 AM
Citaro är ju ljusår snyggare än MAN, som jag personligen är riktigt less på. Snygga och bra stadsbussar, men det finns alldeles för många!!

//Jacob

GUB är ett kommunalt bolag vilket gör att dom MÅSTE upphandla inköp av bussar och då får man inte välja själv mer än de kriterier leverantören ska uppfylla.

Vi kan inte bestämma vilka bussar dom ska köpa in. Vi kan alltid be att förändra.

// Ch buss

Jacob

Citat från: ch buss skrivet 09 februari 2012, 07:53:00 AM
GUB är ett kommunalt bolag vilket gör att dom MÅSTE upphandla inköp av bussar och då får man inte välja själv mer än de kriterier leverantören ska uppfylla.

Vi kan inte bestämma vilka bussar dom ska köpa in. Vi kan alltid be att förändra.

// Ch buss

Ja? Jag vet, har jag någonsin sagt något annat? Skrev bara min personliga åsikt om Citaro och Lion's City..

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

jocke

Citat från: Robert T skrivet 08 februari 2012, 21:15:23 PM
GUB är ett kommunalt bolag vilket gör att dom MÅSTE upphandla inköp av bussar och då får man inte välja själv mer än de kriterier leverantören ska uppfylla.

Fast, är de så att du till 100% måste ta det billigaste anbudet? Det finns väl flera upphandlingar av trafik, har jag för mig iaf, eller iaf andra upphandlningar, där inte de absoult billigaste budet vunnit. Personligen har jag inget emot MANvagnarna, tycker dom är rätt snygga. Kvaliten för förare och så gentemot scania/volvo tänker jag inte uttala mig om då jag inte har någon kunskap av detta.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Johan B

Citat från: jocke skrivet 09 februari 2012, 13:15:21 PM
Fast, är de så att du till 100% måste ta det billigaste anbudet? Det finns väl flera upphandlingar av trafik, har jag för mig iaf, eller iaf andra upphandlningar, där inte de absoult billigaste budet vunnit. Personligen har jag inget emot MANvagnarna, tycker dom är rätt snygga. Kvaliten för förare och så gentemot scania/volvo tänker jag inte uttala mig om då jag inte har någon kunskap av detta.

Ja om det billigaste uppfyller alla kriterier. Men man kan alltid skriva kravspecen så att endast det man vill ha passar in.

lil-sis

Citat från: ch buss skrivet 08 februari 2012, 20:55:00 PM
Hej Niclas. Jag har en fråga till dej, ska GUB köpa nån hybrid bussar? GUB har prova hybrid buss från Volvo.

// Ch buss

Inget är bestämt ännu.

Men vi har inte plats i dagsläget att tanka fler gasbussar så ett alternativ vore ju kanske bra, så att inte alla bussar rullar på gas. Just nu är det ungefär 40% gas och 60% diesel (och RME fortfarande antar jag) ur förbrukningssynpunkt.