En bildgåta så här på nattkröken.

Startat av Nupski, 27 mars 2011, 00:40:40 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nupski



Frågorna är som följer:

1. Var är jag?
2. Vad kör jag för buss, karossör och chassietillverkare?

Sen kommer de svårare:
3. Vart är jag på väg?
4. Vart kommer jag ifrån?
5. Vilket bolag och vilket inventarienummer (  ;D )?

Kikar in om lite sporadiskt de närmaste timmarna och ser om någon har knäckt något av svaren.

Rickbox

Du är någonstans inom Stockholms län och kör en blå Volvo B10LA Säffle CNG?

JDS

Någonstans i Göteborg är du, så där krokiga gator har vi inte i Stockholm (och dessutom inte med spårvägsspår mitt i).

Rickbox

Citat från: JDS skrivet 27 mars 2011, 01:16:19 AM
Någonstans i Göteborg är du, så där krokiga gator har vi inte i Stockholm (och dessutom inte med spårvägsspår mitt i).

Oj! Såg inte spåret förrän nu... ja jag funderade på Göteborg först, men den blåa bussen fick mig att säga Stockholm, känner dock inte igen platsen så jag ändrar mig till någonstans i Göteborgsområdet.

Rikard

Gissar på korsningen mellan Sahlgrenska och medicinaregatan mot wawrinskys plats. Den blåa bussen svänger mot Sahlgrenska Södra.
Gissar jag...ser bekant ut. Linje 753 svänger på samma sätt som den blåa om jag har rätt.
Rikard.

jocke

Citat från: Rikard skrivet 27 mars 2011, 03:54:15 AM
Gissar på korsningen mellan Sahlgrenska och medicinaregatan mot wawrinskys plats. Den blåa bussen svänger mot Sahlgrenska Södra.
Gissar jag...ser bekant ut. Linje 753 svänger på samma sätt som den blåa om jag har rätt.
Rikard.

Det stämmer mycket bra. :)

http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?gatubild&gvX=6401963&gvY=1270897&gvH=10

Övriga frågor går jag bet på.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

bussfan

du kanske kör en volvo b10ble säffle kaross

Carl Eric

På sista frågan så skulle jag chansa på Göteborgs Spårvägar, alternativt dåvarande Busslink!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Nupski

#8
Står vid korsningen Per Dubbsgatan/Guldhedsgatan/Ehrenströmsgatan i Göteborg det är korrekt. Volvo B10ble stämmer och åkeriet heter Göteborgs Spårvägar Buss AB.

Är det någon som knäcker inventarie samt linje? Kan ju säga att klockan är 21:46.

Ersa

Ingen som försökt knäcka regnumret på den mötande bussen?
Jag drar iväg en ren chansning på EPA883, dvs f.d. Linjebuss 4956.

Nupski

Citat från: Ersa skrivet 27 mars 2011, 11:20:48 AM
Ingen som försökt knäcka regnumret på den mötande bussen?
Jag drar iväg en ren chansning på EPA883, dvs f.d. Linjebuss 4956.

Guldstjärna  ;D

Nupski

Ledtråd 2: Bussen har det ovanliga breddmåttet för Göteborg 2,60.

bussfan


Nupski

Citat från: bussfan skrivet 27 mars 2011, 11:25:12 AM
kan det vara linje 10???

Nej den kör jag oftast med andra typer av fordon  ;D och de är 2,65 breda.


bussfan