Äntligen!!! Tyresö-Omniboggier på bild! :D

Startat av Andreas91, 17 december 2010, 19:08:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MrX

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 19 december 2010, 09:06:25 AM
Mycket trevliga bilder! Kul att de trafikerar linjerna in till Centralen. Jag har för mig att jag sett en uppgift om att de inte skulle tursättas på dessa linjer p g a regionalstandardkrav eller dylikt.

Men det är regionstandard på alla Tyresös nya boggisar, gardiner, höga säten och säkerhetsbälten.

Kan bekräfta att fyra är satta i trafik, de ovan samt 7234. Just nu går det fort, imorgon (måndag) sätts en eller två till i trafik.

Mikael T Nilsson

Citat från: MrX skrivet 19 december 2010, 10:18:58 AM
Men det är regionstandard på alla Tyresös nya boggisar, gardiner, höga säten och säkerhetsbälten.

Kan bekräfta att fyra är satta i trafik, de ovan samt 7234. Just nu går det fort, imorgon (måndag) sätts en eller två till i trafik.

Tack för uppgifterna!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Citat från: Mrbuss skrivet 18 december 2010, 19:12:28 PM
Det är inte dioder utan vanliga lampor i dessa. Ganska så korkat då de blir väldig känsliga. I Bromma är nästan alla utbytta till dioder vid det här laget.

Vilka av bussens alla lampor är det ni diskuterar?

JAB

Citat från: Ersa skrivet 19 december 2010, 11:49:07 AM
Vilka av bussens alla lampor är det ni diskuterar?

Breddmarkeringsljusen på sina gummiarmar...

Bussis

Citat från: MrX skrivet 17 december 2010, 22:48:56 PM
Du kan ta det lugnt, de kommer rulla runt på allt möjligt i sinom tid. Just nu är de så få i trafik så då märks de bara i rusningen. Hade Andreas stått vid Gullmarsplan hade han fått samtliga tre plus två till på bild ;)




BM kan inte hålla sig...ska helst vara först med allt...men nu bor han inte i SL-Land längre...tyvärr....

Gabi94

Jag såg en blå Omnilink boggi på 873 förra veckan. Du kanske får den på bild, om du är jakt på den.

Bussmicke

Citat från: Bussis skrivet 02 januari 2011, 21:56:19 PM



BM kan inte hålla sig...ska helst vara först med allt...men nu bor han inte i SL-Land längre...tyvärr....

Det kan jag visst, finns får många som har digitalkamera idag... :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AnkiS

mmm jag åkte en i morse 815c ... nybusslukt  ;D lustig lukt... som en blandning av ny plast och rökt fläsk