Invigning av nya kameran.. (Råsta, Bromma, Cityterm.)

Startat av Patrik, 15 september 2007, 14:50:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Citat från: Patrik skrivet 15 september 2007, 17:50:18 PM
Tack så mycket, kan tillägga att i byggnaden till vänster i bild ligger min skola så 546an är mitt bussval när jag bor i Kallhäll.

Det förklarar saken, undrade just vad du gjorde där så tidigt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 15 september 2007, 18:36:30 PM

    Mycket bra bilder. Ett bra val när man inte har samma ekonomi som Buss-Micke ;)

    Det blir till att spara en slant till att byta upp sig tror jag  ;D

    //Niclas

Hmm, kanske det  ;)

Även jag får väl smöra för Ante...
Här en kvällsbild på 23 när den passerade Solna station.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

M224

Härligt köp PH!

Jag har läst på väldigt mycket om just 40D, har bland annat manualen + "white book" nedladdat i datorn.

40D verkar vara en riktigt trevlig kamera, skulle gärna vilja prova den. Jag hade själv planer på att köpa den.

Hoppas att vi får se många fina bilder från dig och din nya kompanjon.

Själv har jag planer på att återigen köpa ett EF 28-105mm f/3.5-4.5 II USM som ett vardagsobjektiv.

Ante

Citat från: Bussmicke skrivet 15 september 2007, 18:48:46 PM
Hmm, kanske det  ;)

Även jag får väl smöra för Ante...
Här en kvällsbild på 23 när den passerade Solna station.



Tack så mkt!
Lite roligt med apelsinskalsfärgen :D

/A

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 15 september 2007, 18:36:30 PM

    Mycket bra bilder. Ett bra val när man inte har samma ekonomi som Buss-Micke ;)

    Det blir till att spara en slant till att byta upp sig tror jag  ;D

    //Niclas

Tack!

Citat från: Bussmicke skrivet 15 september 2007, 18:38:55 PM
Det förklarar saken, undrade just vad du gjorde där så tidigt.

Om man kollar på Swebus 54XX-bilderna på min sida så kan man se stora klungor med elever som är på väg till skolan.

Citat från: M224 skrivet 15 september 2007, 19:07:12 PM
Härligt köp PH!

Jag har läst på väldigt mycket om just 40D, har bland annat manualen + "white book" nedladdat i datorn.

40D verkar vara en riktigt trevlig kamera, skulle gärna vilja prova den. Jag hade själv planer på att köpa den.

Hoppas att vi får se många fina bilder från dig och din nya kompanjon.

Själv har jag planer på att återigen köpa ett EF 28-105mm f/3.5-4.5 II USM som ett vardagsobjektiv.

Tack, eftersom dom flesta butikerna inte har den i lager så är det bara att komma förbi skolan under någon rast, vid lunchtid är jag oftast inte där  ;)
Jag är ganska förvånad att mitt objektiv kan prestera den skärpan som den kan med den här kameran eftersom AF är så himla säker.

Nico

Öööh, Patrik jag vill ju inte vara elak (utan bara retsam  ;)), men jag tycker att trådens rubrik känns lite fel även om bilderna är kanon. Ingen av bilderna är ju tagen i vare sig Råsta eller Bromma. Däremot är det flera bilder på Råstavagnar samt två på Brommavagnar så...  ;D  :P
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Patrik

Citat från: Nico skrivet 15 september 2007, 20:08:32 PM
Öööh, Patrik jag vill ju inte vara elak (utan bara retsam  ;)), men jag tycker att trådens rubrik känns lite fel även om bilderna är kanon. Ingen av bilderna är ju tagen i vare sig Råsta eller Bromma. Däremot är det flera bilder på Råstavagnar samt två på Brommavagnar så...  ;D  :P

Ja, jag syftade på vems vagnar det var  ;)