Blå Volvo Säffle till Busslink

Startat av Ted Selander, 14 april 2010, 12:45:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ted Selander

Så var det Partilles tur. Här är den lägst numrerade linjevagnen, 2801 RLZ 538. Bilderna är Copyfree.








Till sist en litet utslätad version av sköldpaddan med moderbolag.

/Ted

Jan

Jag tycker det är bra att Busslink väljer extraljus på sina bussar. Detta ger en bättre säkerhet både för de i bussen som de utanför.
I branschen 37 år

Mikael Ringmarck

Titta - delad vindruta även hos Busslink!  ;D Kommer det att bli standard även vid kommande beställningar till SL-trafiken tro?

Ersa

Hoppas att även B9S kommer att kunna beställas med delad vindruta framöver. :)

Björn Lövdahl

Tusan vad man blir sugen! Synd bara YKB fattas :(
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Johan B


Zella

Citat från: Johan B skrivet 14 april 2010, 20:21:54 PM
Snyggt. Automat eller I-Shift?

Jag hoppas att sköldpadorna i Partille får dessa utan I-shift... så att resan blir mjukare än med GS likadana bussar.

Optimal

Citat från: Tomas Fransson skrivet 14 april 2010, 22:43:59 PM
Jag hoppas att sköldpadorna i Partille får dessa utan I-shift... så att resan blir mjukare än med GS likadana bussar.

I-Shift går ju mjukare än vanlig automat ( provåkte en av nobinas nya boggivagnar idag)

Zella

Citat från: Jim skrivet 14 april 2010, 22:50:18 PM
I-Shift går ju mjukare än vanlig automat ( provåkte en av nobinas nya boggivagnar idag)

Okej... fel av mig som skriver annat än det man sitter och tänker på

Optimal

Citat från: Tomas Fransson skrivet 14 april 2010, 23:09:50 PM
Okej... fel av mig som skriver annat än det man sitter och tänker på

Kan vara nån felinställning på den växellådan du kört/åkt

CS

Citat från: Tomas Fransson skrivet 14 april 2010, 22:43:59 PM
Jag hoppas att sköldpadorna i Partille får dessa utan I-shift... så att resan blir mjukare än med GS likadana bussar.

GS har inte I-shift i sina utan de är helautomat. Drar också uppåt en liter mer milen än motsvarande I-shift.

Matte

Citat från: Jim skrivet 14 april 2010, 23:12:32 PM
Kan vara nån felinställning på den växellådan du kört/åkt

Sen vad jag har förstått det att när man är van att köra Automat växlad buss så kan dom med I-Shift vara lite svåra att köra.
Har själv kör en sådan endast 1gång. Dock ej i linje trafik och jag tyckte först att det va svårt att få sjyssta upp/nedväxlingar. Men efter ett tag fattade jag hur jag skulle göra för att det skulle bli bra.

Bussgubben

Enligt rykten på Veolia så ska Busslink även ha ledbussar till linje 513, har ryktats om ca 5-7 st totalt!

Ted Selander

Citat från: Bussgubben skrivet 16 april 2010, 13:00:01 PM
Enligt rykten på Veolia så ska Busslink även ha ledbussar till linje 513, har ryktats om ca 5-7 st totalt!

Inga ledbussar är aktuella för Busslink i Göteborg.

/Ted

Karsten

Citat från: Jim skrivet 14 april 2010, 22:50:18 PM
I-Shift går ju mjukare än vanlig automat ( provåkte en av nobinas nya boggivagnar idag)

Nja, det beror helt och hållet på hur man kör.