Ny turistbuss från Scania

Startat av Magnus, 15 oktober 2009, 19:04:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Apropå bilderna på Scanias hemsida måste jag säga att jag är imponerad av deras bildbank, där det förrutom Omnis, Irizarer och denna Touring finns en hel del äldre bilder från 1970-talet:
http://www.scania.com/media/imagebank/

Bussmicke

Citat från: M224 skrivet 15 oktober 2009, 20:24:52 PM
Fy farao ser ut som en späckhuggare.  ;D

Nej den var inte snygg!

Tack, en på min sida. ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius



   Kan väl säga att den var ingen direkt skönhet men kan vinna i längden med rätt lacksättning när jag såg den på mässan idag. Bilder på den kommer imorgon på Marcels sida.

   //Niclas

Mattias

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 15 oktober 2009, 19:24:24 PM
Ser klart bättre ut än OmniExpress! Jag tycker att den bär tydliga drag från såväl Scanias lastbilssida (grillen) som Saabs personbilar, och då främst 9-3 (strålkastarna).

Intressant, och framför allt fronten var ljusår snyggare än den katastrofalt fula fronten OmniExpress begåvats med! OmniExpress är i övrigt riktigt snygg, medans denna för tillfället mest har en tilltalande front, restan..mjaa, det tar nog lite tid att vänja sig. Men som sagt, fronten gillas!!

//M
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header

Martin Maltkvist

Citat från: Bussmicke skrivet 15 oktober 2009, 21:14:04 PM
Tack, en på min sida. ;)
Om bussen bara fick mer rundade konturer både i front och längs sidolinje vore den bra mycket stiligare än vad den redan är.
Helt klart är ju bussen uppseendeväckande och det är anledningen till att jag hissar Scanias nya produkt.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Niklas Bygdestam

Citat från: Mattias skrivet 16 oktober 2009, 02:31:49 AM
Intressant, och framför allt fronten var ljusår snyggare än den katastrofalt fula fronten OmniExpress begåvats med! OmniExpress är i övrigt riktigt snygg, medans denna för tillfället mest har en tilltalande front, restan..mjaa, det tar nog lite tid att vänja sig. Men som sagt, fronten gillas!!

//M

Fronten på OmniExpress är det jag har lättast för även om jag inte är så förtjust i formen på den modellen. Från sidan tycker jag fönstren är för små vilket för mig ser fel ut. Men vad jag tycker är en katastrof på OmniExpress är bakpartiet. Det ser bara fruktansvärt ut

Hellre ser jag den här kinesiska konstruktionen på våra vägar än OmniExpress. Men Irizar tycker jag inte någon av dessa får ersätta eftersom jag upplever Irizar som väldigt fina bussar
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Simon Bertilsson

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 16 oktober 2009, 13:43:36 PM
Fronten på OmniExpress är det jag har lättast för även om jag inte är så förtjust i formen på den modellen. Från sidan tycker jag fönstren är för små vilket för mig ser fel ut. Men vad jag tycker är en katastrof på OmniExpress är bakpartiet. Det ser bara fruktansvärt ut

Hellre ser jag den här kinesiska konstruktionen på våra vägar än OmniExpress. Men Irizar tycker jag inte någon av dessa får ersätta eftersom jag upplever Irizar som väldigt fina bussar

Jag har inte mycket att tilläga där, mer än att jag inte ens tycker om fronten på OmniExpress. ;)