Huvudmeny

Uppsala stadsbuss

Startat av Bussmicke, 02 oktober 2008, 19:31:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

He he, jag står och tittar på skärmen som vanligt efter nytagen bild.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: 76 skrivet 02 oktober 2008, 22:41:15 PM
OK, men jag varnar er. Min mobil tar fruktansvärt dåliga bilder.



   Klockren bild  ;D

   //Niclas

Simon A

Citat från: 76 skrivet 02 oktober 2008, 22:41:15 PM
OK, men jag varnar er. Min mobil tar fruktansvärt dåliga bilder.


Usch, det där stället ser så marigt ut :-X Pappa brukar visa att det inte handlar så mycket mer än om nån decimeter att köra söderut på Kungsgatan just nu. Inte mycket att leka på. 

//Simon

76

Notera att skyddsräcket har flyttat på sig bortom Micke. Förmodligen beror det på att lastbilar (postens?) som svängt in på vägen till höger har knuffat till det med baken.

Och jag det är trångt, finns en del skrapmärken.

Niclas Rosenius

Citat från: Simon A skrivet 03 oktober 2008, 23:36:30 PM
Usch, det där stället ser så marigt ut :-X Pappa brukar visa att det inte handlar så mycket mer än om nån decimeter att köra söderut på Kungsgatan just nu. Inte mycket att leka på. 

//Simon
Citat från: 76 skrivet 03 oktober 2008, 23:41:48 PM
Notera att skyddsräcket har flyttat på sig bortom Micke. Förmodligen beror det på att lastbilar (postens?) som svängt in på vägen till höger har knuffat till det med baken.

Och jag det är trångt, finns en del skrapmärken.

   Nja, så farligt trångt är det inte. Ett par tre decimeter på varje sida är det ju och inga problem att möta andra större fordon. Det gäller bara att veta var man har bussen nånstans.

   //Niclas

Rickard

Vad häftigt! Den där bussen ser skön ut att åka i, varför gick den som stadsbuss? Var det vagnbrist?

Niclas Rosenius

Citat från: Rickard skrivet 04 oktober 2008, 21:21:07 PM
Vad häftigt! Den där bussen ser skön ut att åka i, varför gick den som stadsbuss? Var det vagnbrist?

   Han som kör den vid detta tillfälle kör normalt extrabuss varje dag och har även en skolkörning där bälte behövs innan passet som extrabuss. Sen tränar han på den digitala färdskrivaren också.

   //Niclas