En buss med många färger (Bild)

Startat av Oskar A, 07 juli 2008, 00:50:57 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Kan dom inte lacka den skåne gul blir det bättre kan det stå uppsalatrafiken på den  :o

Mathias Rickman

det har sakts på en längre tid att alla lansorts bussar ska bli gula

Möllers

dom harmar skåne uppsala tycker jag lite granna  ::)
Tänk om nån skånigar kommer till uppsala tror dom är kvar i skåne om dom ser dom gula bussarna där typ hihi.

Niklas Bygdestam

Citat från: Mattias Möller. skrivet 07 juli 2008, 23:20:56 PM
dom harmar skåne uppsala tycker jag lite granna  ::)
Tänk om nån skånigar kommer till uppsala tror dom är kvar i skåne om dom ser dom gula bussarna där typ hihi.

Skånegult och UL-gult är inte riktigt lika. UL-gult är ljusare än Skånegult

Men jag håller med om att UL-bussar har blivit alldeles för lika Skånebussar. Det känns lite trist och fantasilöst när UL härmar Skånetrafiken även om man väljer en ljusare nyans
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Sundås

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 07 juli 2008, 23:23:42 PM
Skånegult och UL-gult är inte riktigt lika. UL-gult är ljusare än Skånegult

Men jag håller med om att UL-bussar har blivit alldeles för lika Skånebussar. Det känns lite trist och fantasilöst när UL härmar Skånetrafiken även om man väljer en ljusare nyans

För att inte nämna Kalmar..
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

virtual1

Citat från: Sundås skrivet 07 juli 2008, 23:24:54 PM
För att inte nämna Kalmar..

Fast kalmar har lite mer linjer o starkare texter så de känns "ngt" mer unika dock...

Rickardo

Citat från: Sundås skrivet 07 juli 2008, 23:24:54 PM
För att inte nämna Kalmar..

Fast KLTs logga har alltid varit gul så det kanske inte är så konstigt att bussarna blir gula. Dock är det lite trist att gamla Raskenlacken försvinner.
/Rickardo