En buss med många färger (Bild)

Startat av Oskar A, 07 juli 2008, 00:50:57 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Ronni Svensson

Hej
Godt billede du har taget
Jeg vil bare spørge om: Bliver bussen den næste som skal en tur til maler?

Nico


Nice, de kan ju nästan döpa om sig till Harlequin Tours eller något i den stilen. I alla fall får jag associationer till en Harlekindräkt när jag ser vagnen.  ;D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Mathias Rickman


Stefan P

Hej

Nu ska vi vara snälla, även KR lagar sina bussar på det här viset.

mvh Stefan P

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Vad spelar det för roll vilka färger man har på alla utbytta plastdelar i dessa dagar? Jag menar, inte tusan lackar man reservdelarna grå just innan man ska lacka om hela bussen i gult?

Niklas Bygdestam

Citat från: Oskar A skrivet 07 juli 2008, 00:50:57 AM


Den där bussen har jag också sett åka omkring här i stan. Visst ser den hemsk ut. Undrar när den kommer lackas om?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

robbes

vilket skulle sett mest hemst ut som den gör nu eller med helt saknade detaljer?   

Visst finns det självhftande vinyl så de kan kamofluera att det är omålat men som sagt bättre med hela delar än att man gnäller för det är fler färgat

Walter

Bättre att en ful buss kommer än ingen alls!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

bastuper

Är det en banrdsläckare man ser där på vänster sida om chaffisen?


Mathias Rickman


Niklas Bygdestam

Citat från: robbes skrivet 07 juli 2008, 19:39:32 PM
vilket skulle sett mest hemst ut som den gör nu eller med helt saknade detaljer?   

Visst finns det självhftande vinyl så de kan kamofluera att det är omålat men som sagt bättre med hela delar än att man gnäller för det är fler färgat

Man kan faktiskt måla detaljerna i rätt färg, eller i det här fallet kanske lacka om hela bussen i gult eftersom den tids nog ändå måste lackas om

Den här sortens nödlösningar kan möjligen accepteras vid bussbrist eller dålig ekonomi men inte annars
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

virtual1

Citat från: Mathias Rickman skrivet 07 juli 2008, 23:01:45 PM
Nej swebus uppsalas biljettmaskin

Inte många rätt där va? =) - det är en KR-buss till att börja med, o sen gäller maskinen för hela Uppland, inte bara i Uppsala...

virtual1

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 07 juli 2008, 23:09:54 PM
Man kan faktiskt måla detaljerna i rätt färg, eller i det här fallet kanske lacka om hela bussen i gult eftersom den tids nog ändå måste lackas om

Den här sortens nödlösningar kan möjligen accepteras vid bussbrist eller dålig ekonomi men inte annars

Jag får hålla med, det här e ju löjligt, för 1 1/2 år sen (snart) hade man den vita fronten redan, o ingen har gjort nåt sen dess uppenbarligen...