Fridströms 9639 på SL 639

Startat av Mikael T Nilsson, 19 juni 2008, 21:20:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Om inte så ur ett historiskt perspektiv så.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 19 juni 2008, 22:52:24 PM
Och jag hävdar att skyltning har betydelse.
Annars vet man ju inte vad bussen gjorde där vid fototillfället.

Men vad spelar _det_ för roll????? - är det beställningstrafik ser du ju oftast inte IAF vad bussen gör på en plats ändå? - och oavsett är ju inte bussen mindre buss för att den inte avslöjar ett ev. mål - f.ö. kan den ju vara felskyltad IAF? - o du ber ju oavsett chaffisarna att skylta upp bussarna på garaget, det är ju lika icke-avslöjande det????

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 19 juni 2008, 23:02:25 PM
Om inte så ur ett historiskt perspektiv så.

Jag säger ju inte att jag säger nej till en korrekt skyltad buss, däremot ser jag ingen anledning att rata en som inte är det! - tänk om bussen krockar i morrn o sen skrotas den o du aldrig får se den mer, men du fotade den inte för att den stod som "Ej i trafik" vid tillfället?

Karsten

Citat från: Bussmicke skrivet 19 juni 2008, 23:02:25 PM
Om inte så ur ett historiskt perspektiv så.

Det är väl alldeles utmärkt att dokumentera hur illa Veolia skyltar sina bussar, så vi kan ta upp det i vår kamp mot slarvigt skyltade bussar när bussföretagen hävdar att de alltid sköter sig exemplariskt? :D

Camilla

#19
 - det är väl bussen som är intressant, inte vad antingen ex dator eller en människa bestämmer sig för att skylta?
Jag är helt på din sida det är ju bussen som är intresant och inte vad det står i skyltskåpet

Yujin Zhang

Citat från: Milla skrivet 19 juni 2008, 23:11:09 PM
- det är väl bussen som är intressant, inte vad antingen ex dator eller en människa bestämmer sig för att skylta?

Kanske för de flesta, men alla tycker olika, eller hur?

Bussmicke

Citat från: Yujin Zhang skrivet 19 juni 2008, 22:24:46 PM
Jag hittade ingen anledning till att fota vidare när jag var där igår. Varför? Jo, skylskåpet på Ume-vagnvar var täckt med svart tejp och andra skyltades Ej i Trafik så de vagnar kunde ha lika bra gått i vagntransport.

/Yujin - en som har blivit mycket petig med skyltning på vagnar...

Jag hittade en anledning att ta kort..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Yujin Zhang skrivet 19 juni 2008, 22:24:46 PM
Jag hittade ingen anledning till att fota vidare när jag var där igår. Varför? Jo, skylskåpet på Ume-vagnvar var täckt med svart tejp och andra skyltades Ej i Trafik så de vagnar kunde ha lika bra gått i vagntransport.

/Yujin - en som har blivit mycket petig med skyltning på vagnar...

Dessutom är det varken svårt eller tidskrävande att "tömma" skylten, dvs göra den helt svart utan text...