Swebus Express i Uppsala 1999

Startat av Bussmicke, 17 mars 2020, 23:40:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Från en tid när man hade ett nät värt namnet.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Trevliga bussar och en bra klassisk lackering  :)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Resenären

Stagecoach-Lacken! Gillade den - minns jag åkte buss i Nairobi året innan med samma lackering - dock inte samma modell :)

Walter

Gärna fler bilder med likande motiv!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Tar väl 3 till då. Numera fotograferar jag av bilderna med en fullformatskamera på ett reprostativ mot ett ljusbord, skannern används bara vid behov.





//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AO

Snyggt! Visst var det 4353 som senare övergick till linjetrafik hos X-trafik och även fick X-trafiklack?

Ersa

Trevligt med bilder som påminner om linje 856, som tyvärr redan var nedlagd då jag började köra på Uppsaladepån.

Staffan Sävenfjord

Gick linje 856 Uppsala-Örebro? Eller.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Stefan P

Hej

Stämmer bra det 856 Uppsala Örebro Uppsala.

Jag undrar när kom till och försvann?

Mvh Stefan P

j-a

Citat från: AO skrivet 19 mars 2020, 13:12:36 PM
Snyggt! Visst var det 4353 som senare övergick till linjetrafik hos X-trafik och även fick X-trafiklack?
Nej det var 4355 :)

Lars-Håkan_E

4353 var i Kalmar under många år, förmodligen så länge den fanns kvar hos Expressen

S Svensson

Citat från: Stefan P skrivet 19 mars 2020, 18:49:40 PM
Hej

Stämmer bra det 856 Uppsala Örebro Uppsala.

Jag undrar när kom till och försvann?

Mvh Stefan P
Linje 856 var en linje som är gammal. Numreringen är från våren 1973 nr 456. Linje 856 gick Göteborg-Stockholm över Skövde-Karlsborg-Örebro-Västerås-Stockholm och förlängdes till Uppsala.(Det kördes anslutning till Uppsala från Stockholm med några av de bussar som anlände Stockholm). 
Exakt när första turen kördes är lite obekant. Enligt utgåva av tidtabellen från 4 maj 1973 anges att trafikstarten av linje 456 om trafiktillståndet inte blir färdigt vid 4 maj.