Lista Transdev Norrort/Norrtälje (+lite Märsta)

Startat av virtual1, 04 november 2022, 08:29:10 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

VRs tidtabell? Vallentuna har Transdev haft ett tag väl.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Ja, men det garaget har tillhört Märsta fram till 6/11. Och eftersom vi i norrort kör på VR's tabell, har man kanske valt att inte slå ihop dom förrän 12/12.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

dselin

Citat från: B10M skrivet 08 november 2022, 16:40:31 PM
Volvobussarna 5532-5534 har tydligen flyttats till Norrort. Finns det fler Volvo 55xx i Norrort?

Finns det kvar några 03xx/37xx/66xx i Vallentuna?

Man verkar ha bytt plats på 04xx VDL så att de med låga nummer har flyttats till Märsta och de med höga nummer går i Vallentuna. De som går i Vallentuna verkar ha nummer från 0443 och uppåt.

Jag skulle vilja påstå att ända sen Transdev tog över i Vallentuna/Märsta så har de skickat runt deras 04xx-bussar lite hur som helst. Även fast majoriteten av låga nummer varit i Vallentuna så har det defintivt funnits låga nummer i Märsta flera gånger, så många gånger så det inte bara är en slump att en vagn är trasig eller dylikt. Dock har jag märkt som du säger att det finns betydligt fler låga nummer i Märsta nu, och de verkar ha lite strul med informationsskärmarna då det ofta står "Content not loaded" på dessa med låga nummer.

B10M

Var någonstans står dubbeldäckarna som kör på 670? Täby eller Okvista?


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

5577 hör till Norrort, sitt nummer till trots.

Fredrik Klint

Dock fortfarande skriven på Norrtälje (enligt Transportstyrelsen).

buskörare

Den har oavsett var den är skriven, stått och gått i Täby och på 670 hela vintern. Och gör fortfarande. Vet inte om den gått i Norrtälje alls sen 6/11?

Fredrik Klint

Det tror jag säkert. Tråkigt bara när officiella uppgifter inte stämmer med verkligheten. Undrar var den är garagerad enligt Transdevs egna listor?
Om en vagn nu tillhör (Transdev) Baldersgatan i Norrtälje så tror man ju att den tillhör Norrtäljegaraget och rimligen bör vara parkerad där eller möjligen i något "undergarage".

Det är ju ganska många inom denna hobby som är intresserade av vagnars placering även om det på det hela givetvis är ett i-landsproblem  ;)

buskörare

Hos Transdev lär den väl vara norrortsplacerad, annars skulle den väl inte kunna sättas på norrortsomlopp?

B8RLE

/B8RLE
Skolelev med intresse för bussar. Kan hela SL-trafiken utantill!

buskörare

Norrtälje kör en hel del 612, så inget konstigt.

Buzzlover

Forutom att 5532 ar och alltid har varit Norrorts buss, Men Norrtalje kor nagra avgangar pa 612.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!