Skånetrafikens Veolia 3730+3731 på väg...

Startat av virtual1, 27 januari 2014, 23:09:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Observerades idag på tidiga eftermiddagen norrgående på E4:an mellan Mjölby & Linköping - på väg mot Eskilstuna för att ersätta lite tidigare brunna 37XX???

Walter

Citat från: virtual1 skrivet 27 januari 2014, 23:09:04 PM
Observerades idag på tidiga eftermiddagen norrgående på E4:an mellan Mjölby & Linköping - på väg mot Eskilstuna för att ersätta lite tidigare brunna 37XX???


Ja eller kanske Busmarket?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussfanatikern

Citat från: virtual1 skrivet 27 januari 2014, 23:09:04 PM
Observerades idag på tidiga eftermiddagen norrgående på E4:an mellan Mjölby & Linköping - på väg mot Eskilstuna för att ersätta lite tidigare brunna 37XX???

Det är väl bara 3737:an som brunnit upp?

AdmirT

#3
Citat från: Bussfanatikern skrivet 27 januari 2014, 23:38:32 PM
Det är väl bara 3737:an som brunnit upp?

Endast 3737 som brunnit upp vad jag vet... Varför två bussar då som skickas från Ystad till Eskilstuna när de är i stort behov av bussar i Ystad då reserven 2590 ständigt rullar på landsbygslinjerna? Det kan man undra om nu så är fallet....

Ser även i hastus för TL Ystad att båda bussarna rullade i fredags men var ej utsatta idag och är ej utsatta imorgon heller.
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Walter

Citat från: AdmirT skrivet 27 januari 2014, 23:52:14 PM
Endast 3737 som brunnit upp vad jag vet... Varför två bussar då som skickas från Ystad till Eskilstuna när de är i stort behov av bussar i Ystad då reserven 2590 ständigt rullar på landsbygslinjerna? Det kan man undra om nu så är fallet....

Ser även i hastus för TL Ystad att båda bussarna rullade i fredags men var ej utsatta idag och är ej utsatta imorgon heller.


Det kallas fordonssoptimering! :)
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

CD

Citat från: AdmirT skrivet 27 januari 2014, 23:52:14 PM
Endast 3737 som brunnit upp vad jag vet... Varför två bussar då som skickas från Ystad till Eskilstuna när de är i stort behov av bussar i Ystad då reserven 2590 ständigt rullar på landsbygslinjerna? Det kan man undra om nu så är fallet....

Ser även i hastus för TL Ystad att båda bussarna rullade i fredags men var ej utsatta idag och är ej utsatta imorgon heller.

Står 3701, 3708 och 3710? kvar i Eslöv?

CW66

Citat från: CD skrivet 28 januari 2014, 21:39:00 PM
Står 3701, 3708 och 3710? kvar i Eslöv?

3701 och 3710 sågs idag köra på Rigafärjan för transport österut.

Taunusch

3731 stod på förmiddagen idag (fredag) utanför en lackverkstad i Eskilstuna. Arbetet hade inte kommit igång mer än att bussen var avdekaliserad.

AdmirT

Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Taunusch

Citat från: AdmirT skrivet 31 januari 2014, 22:25:09 PM
Så det kommer trots allt bli Eskilstuna :)

3730 såg jag inte till men den KAN ju möjligtvis ha varit inne på lackverkstaden.

Bussfanatikern

Det ska bli spännande med det för Eskilstunas del nya och udda dörrarrangemanget 2+1+0. Helst så hade jag önskat att man byggde om till 2+1+1 istället så att man på ett optimalare sätt även kan köra med bussarna  i stadstrafiken om behov uppstår.
Om jag inte minns fel så kan man väl inte öppna bara den ena framdörren på dessa bussar och då är frågan hur bussförarna kommer att reagera på detta.


AdmirT

Citat från: Bussfanatikern skrivet 31 januari 2014, 23:22:36 PM
Det ska bli spännande med det för Eskilstunas del nya och udda dörrarrangemanget 2+1+0. Helst så hade jag önskat att man byggde om till 2+1+1 istället så att man på ett optimalare sätt även kan köra med bussarna  i stadstrafiken om behov uppstår.
Om jag inte minns fel så kan man väl inte öppna bara den ena framdörren på dessa bussar och då är frågan hur bussförarna kommer att reagera på detta.

Det stämmer. Man kan endast öppna båda dörrarna samtidigt.
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Walter

Är inte det en sak som kan fixas. Funktionen finns ju på andra bussar av olika märken, även hos Veolia?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussfanatikern

Citat från: Walter skrivet 31 januari 2014, 23:39:22 PM
Är inte det en sak som kan fixas. Funktionen finns ju på andra bussar av olika märken, även hos Veolia?

Det är en specificeringsfråga på vissa bussmärken, om man kollar på dom Solarisar som rullar hos både Veolia och Keolis här i Götet så kan   
man inte heller öppna bara den ena dörren fram. På Nobinas Solarisar i Skåne så kan man däremot göra det och samma sak med VL:s ledade Solarisar i Västerås.
Så visst kan man förse dessa två bussar med denna funktion även i efterhand men frågan är då om Veolia i Esklistuna vill kosta på detta.
 

Tommy E

Vad är egentligen tanken med att bara öppna den ena dörren? När jag åker buss har jag ofta ryggsäcken full med tjocka matteböcker, och då tycker jag mest det är irriterande att behöva klämma mig in genom den ena dörren när föraren kunde ha öppnat båda istället. :P
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se