Den roligaste dagen i veckan för en Swebusnörd! (BILDER)

Startat av Tonniiie, 06 februari 2011, 18:01:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tonniiie

Citat från: Hans Jacobsson skrivet 07 februari 2011, 14:01:22 PM
Vad ledsen jag blir när jag ser att de släpper på tvättborstarna för sent............7010 har en skaplig smutsrand över framaxeln..... >:(   

Ja det är lite sorgligt faktiskt :( Har lagt märke till att Malmö och Uppsala är inte de bästa på att tvätta. Tyvärr :-\

Citat#0045 gikk i tur 2013 overtok den i Gbg kl 16:15 ank Oslo 19:50
Idag ingen kontroll i Tullen på Svinesund eller ved ankomst Oslo
Står nå på depået i Ski.
Sender den ned igjen i 2016 imorgon.

Tack för infon du! :)

Tonniiie

Citat från: yngrot skrivet 07 februari 2011, 15:49:02 PM


Ingen grind tack! hade intr sett snyggt ut, mycket bättre med öppet! Det är ingen länsbuss vi snackar om ;D

Kaffet xD det var hon "han som saknas" som tyckte det saknas så han sprang in för att komplettera bilden :)

Gabi94

Tonnie, hur känns det att åka i en OmniExpresser, dom som jag har bara åkt, det är Volvo och den gamla VanHool.

Ersa

Citat från: Tonnie skrivet 07 februari 2011, 21:40:33 PM
Ingen grind tack! hade intr sett snyggt ut, mycket bättre med öppet! Det är ingen länsbuss vi snackar om ;D

Jag säger ja tack till en låg grind av samma modell som finns som tillval till Volvo 9700. Varför sitta och frysa om ben och fötter helt i onödan? Sommartid skulle man iofs kunna lyfta bort grinden med ett enkelt handgrepp, och förvara den i nåt fack.

Tonniiie

Citat från: Ersa skrivet 07 februari 2011, 21:54:39 PM
Jag säger ja tack till en låg grind av samma modell som finns som tillval till Volvo 9700. Varför sitta och frysa om ben och fötter helt i onödan? Sommartid skulle man iofs kunna lyfta bort grinden med ett enkelt handgrepp, och förvara den i nåt fack.

Ja du som förare ska ju sitta där. Tycker bara det är så trångt där redan och ser inte bra ut. Som sagt ni sitter där :P

Ersa

Var går egentligen gränsen mellan länsbuss och expressbuss? Här kommer en förargrind susandes förbi Järna. ;)


Knut

Citat från: Ersa skrivet 07 februari 2011, 21:54:39 PM
Jag säger ja tack till en låg grind av samma modell som finns som tillval till Volvo 9700. Varför sitta och frysa om ben och fötter helt i onödan? Sommartid skulle man iofs kunna lyfta bort grinden med ett enkelt handgrepp, och förvara den i nåt fack.
Det er ganske så kaldt på førerplassen i visse busser. Så en liten grind burde være bra ja.
Forøvrig går #0041 ned i 2016 tirsdag
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

Tonniiie

Citat från: Knut skrivet 07 februari 2011, 23:59:25 PM
Det er ganske så kaldt på førerplassen i visse busser. Så en liten grind burde være bra ja.
Forøvrig går #0041 ned i 2016 tirsdag

Jaså :) har för mig att det är den som går 97km/h.
Kanske en grind på volvisarna hade funkat men tycker det hade blivit väldigt trångt på Scania.

yngrot

Citat från: Ersa skrivet 07 februari 2011, 21:54:39 PM
Jag säger ja tack till en låg grind av samma modell som finns som tillval till Volvo 9700. Varför sitta och frysa om ben och fötter helt i onödan? Sommartid skulle man iofs kunna lyfta bort grinden med ett enkelt handgrepp, och förvara den i nåt fack.



Är ju helt och hållet en specfråga med grind och förarna har väl nått att säga till om hur bussarna skall vara??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Möllers

Lägge var du i Malmö Terminal hämnskt många swebusar på plåtade där  :o
Malmö C hade varit kanon dom stannade där istellet in terminalen, håller tummarna dom ska flyttas till Malmö Centralen..

Tonniiie

Citat från: Mattias Möller. skrivet 09 februari 2011, 19:17:43 PM
Lägge var du i Malmö Terminal hämnskt många swebusar på plåtade där  :o
Malmö C hade varit kanon dom stannade där istellet in terminalen, håller tummarna dom ska flyttas till Malmö Centralen..

Från 7 på morgonen till 5 på eftermiddagen

Möllers