Trollhättan 14/1 (10 bilder)

Startat av Jonas Gustafsson, 14 februari 2010, 23:56:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Tiden går, har haft dessa bilder liggande en månad precis utan redigering...

Den 14/1 var jag i Trollhättan och tog några bussfoton. Vi börjar på Drottningtorget...


Först en bild jag redan visat. Denna före detta demobuss hos Volvo har nyligen satts i trafik i Tvåstad.


4217, en av Nobinas äldsta bussar i Tvåstad, skall gå på linje 423 till Lilla Edet-Göta. I denna riktning går 423:an endast 3 gånger dagligen. Alla tre turerna har olika ändstation. Förutom denna tidiga eftermiddagstur till Göta finns en tur i ottan som går ända till Älvängen, samt en sen eftermiddagstur som stannar mittemellan Göta och Älvängen, i Lödöse.


Lilla Edet-stationerade 4490 har kommit just därifrån på linje 421 som följer älvens västra sida.


5595 på linje 61 från Vänersborg till det de senaste månaderna så omdiskuterade Stallbacka.


5769 på linje 65, den snabbaste av lokallinjerna mellan Trollhättan och Vänersborg.


Just nu håller gasbussar som rullat på linje 60 i Göteborg på att säljas till Borås. Denna gasbuss har också ett förflutet på linje 60 i Göteborg. När Swebus tappade denna linje till GS 2004 flyttades denna och några syskon till Tvåstad. Linje 53 går till Överby köpcentrum och NÄL (Norra Älvsborgs Lasarett).


Linje 24 täcker en stor del av Trollhättan på sin i stort sett U-formade väg. Åt det här hållet heter ändstationen Lekstorp. Den andra ändstationen heter Sylte.


6877 kommer in från Vänersborg.

Vi förflyttar oss till Resecentum...


1311 som tillhör Nobina Lidköping på Skaraborgs expresslinje 1 till Karlsborg.


En av de två nyaste bussarna i Tvåstads lokaltrafik, med de fullständigt ologiska Nobina-numren 2444 och 2445.

//Jonas G

Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Cyklisten

Och så skall 7700 se ut i fronten, varför kan vi inte ha det så i Skåne? :(

Jonas Gustafsson

Citat från: Cyklisten skrivet 15 februari 2010, 00:22:54 AM
Och så skall 7700 se ut i fronten, varför kan vi inte ha det så i Skåne? :(

Avser du svartmaskningen?
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Cyklisten

Ja, just detta. Det är Volvos standard på 7700 och Skånes 7700 och 7700A är de enda som saknar detta och det ser oerhört dumt ut...

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Cyklisten skrivet 15 februari 2010, 00:41:00 AM
Ja, just detta. Det är Volvos standard på 7700 och Skånes 7700 och 7700A är de enda som saknar detta och det ser oerhört dumt ut...
Du kan ju glädjas åt att 3661 har det ;)


bussfan

#5
Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 14 februari 2010, 23:56:51 PM


6877 kommer in från Vänersborg.

buss 6877 det e nära att bakdelen går i backen när bussen svänger in på resecentrum


Moderators edit: antalet bilder i citatet har minskats till den som är relevant i sammanhanget. Citera inte mer än som är nödvändigt.

Mikael T Nilsson

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 14 februari 2010, 23:56:51 PM
Tiden går, har haft dessa bilder liggande en månad precis utan redigering...

En av de två nyaste bussarna i Tvåstads lokaltrafik, med de fullständigt ologiska Nobina-numren 2444 och 2445.

//Jonas G



Mycket trevligt bildsvep! Den sista bilden blev riktigt lyckad (och fartfylld). Kul att få se bilder på de äldre Volvo B10M / Säffle som rullar i Tvåstad.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Cyklisten

Citat från: Jeppe Hagelbäck skrivet 15 februari 2010, 11:26:55 AM
Du kan ju glädjas åt att 3661 har det ;)

Om det nu vore sant... Får nog ta en svart permanentpenna (typ till CD-skivor) och fixa själv då det stör mig ganska mycket även om jag inte är någon speciell designnörd  ;)

Walter

Citat från: Cyklisten skrivet 15 februari 2010, 19:58:38 PM
Om det nu vore sant... Får nog ta en svart permanentpenna (typ till CD-skivor) och fixa själv då det stör mig ganska mycket även om jag inte är någon speciell designnörd  ;)

Tja sant är ju att 3661 har det, men det kanske Skånetrafiken snart ändrar på?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Cyklisten skrivet 15 februari 2010, 19:58:38 PM
Om det nu vore sant... Får nog ta en svart permanentpenna (typ till CD-skivor) och fixa själv då det stör mig ganska mycket även om jag inte är någon speciell designnörd  ;)

Jasså, du fixade till din bild i Photoshop?


Cyklisten

Visst gjorde jag det, trodde att det syntes att det inte är på riktigt ;)

MissScania

Fina bilder på fina bussar och ful stad :)
har du möjligt vis fler bilder från trollhättan.
och vilken tyd på dygnet är dessa bilder tagna? :)