48 minuter i hällande regn (21 bilder)

Startat av Peter Erret, 21 juli 2008, 21:41:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Bussmicke

Mycket trevligt.
Vadan denna samling vagnar?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Johan Hansson

Vad är detta för evenmang de kör för.
Det var en saklig blandning med bussar.
Sennans buss hade minst 4 bussar där uppe.
Något stort på gång i Sälen?
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Peter Erret

Citat från: Bussmicke skrivet 21 juli 2008, 21:55:23 PM
Mycket trevligt.
Vadan denna samling vagnar?
Uppe i Sälen pågår just nu O-ringen, 20.000 löpare är ute och letar efter röd/vita skärmar i skogen. Tror att det kallas orientering, de springer med karta och kompass.

Johan Hansson

Citat från: Peter Erret skrivet 21 juli 2008, 22:00:14 PM
Uppe i Sälen pågår just nu O-ringen, 20.000 löpare är ute och letar efter röd/vita skärmar i skogen. Tror att det kallas orientering, de springer med karta och kompass.

Trevligt då vet jag vad som väntar Halmstad 2012 för då skall O-ringen gå i kommunen.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

yngrot

Sennans buss men på bildtext Skogaby hur hänger det ihop??  Gustavssons Mullsjö hade väl nästan hela vagnparken däruppe??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Staffan Sävenfjord

Citat från: yngrot skrivet 21 juli 2008, 22:51:22 PM
Sennans buss men på bildtext Skogaby hur hänger det ihop??  Gustavssons Mullsjö hade väl nästan hela vagnparken däruppe??

Skogaby Taxi och Busstrafik AB, tidigare i Laholm, ägs av Sennans Buss. Denna buss har tidigare varit reggad på Skogaby men är sedan december 2005 reggad på moderbolaget Sennans Buss.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Peter Erret

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 21 juli 2008, 23:16:40 PM
Skogaby Taxi och Busstrafik AB, tidigare i Laholm, ägs av Sennans Buss. Denna buss har tidigare varit reggad på Skogaby men är sedan december 2005 reggad på moderbolaget Sennans Buss.

Kollade just på Vv-fordonsfråga:

Ägare/Brukare
Namn: AB SKOGABY TAXI & BUSSTRAFIK 
Adress: BOX 147/SENNANS BUSS/
Postnr: 313 02                      Förvärvsdatum: 2005-12-15
Ort: SENNAN

Bussen är ännu inte överförd på Sennans Buss, därav denna text på bilden.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Peter Erret skrivet 22 juli 2008, 05:04:42 AM
Kollade just på Vv-fordonsfråga:

Ägare/Brukare
Namn: AB SKOGABY TAXI & BUSSTRAFIK 
Adress: BOX 147/SENNANS BUSS/
Postnr: 313 02                      Förvärvsdatum: 2005-12-15
Ort: SENNAN

Bussen är ännu inte överförd på Sennans Buss, därav denna text på bilden.


Sorry! Kollade på fel buss, nämligen PSH 181.
Tydligen bryr man sig vid lackering och märkning av bussarna inte om vilket av företagen i "koncernen" bussen är reggad vid utan skriver konsekvent Sennans Buss. Det är dock givetvis helt korrekt att ange det registrerade företaget som ägare - och mycket uppmärksamt.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

bjalle

Där var den skyldiga. Du var precis väster om hög fjälls hotellet? Kvar här uppe?

Peter Erret

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 22 juli 2008, 13:47:32 PM
Där var den skyldiga. Du var precis väster om hög fjälls hotellet? Kvar här uppe?
Givetvis är jag kvar, hela veckan och även nästa. Fler bilder följer, strax kommer nästa ämne, inte för roligt kanske. Sedan kommer nog en del andra bilder från dagens övning nere vid Expressvägen och nu laddar jag upp för morgondagens morgonpass vid Östra Färdkällan, tutta/blinka precis som många gjorde idag till mig, det var trevligt.

Peter Elmheden

Pratade med en kollega som var uppe och körde där, han gnällde om att det var en decimeter lera inne i bussen  ;D

Kul förresten att Erret är igång igen med spännande bilder.

bjalle

På fredag får vi väl se till att kleta in hela hans buss med lera;)

Zella

Citat från: Johan H skrivet 21 juli 2008, 22:03:51 PM
Trevligt då vet jag vad som väntar Halmstad 2012 för då skall O-ringen gå i kommunen.

Och nu får ni ju fotbollen som igentligen skulle spelats i Borås... (Bra att MAX's stod på sig)

Fredrik Gelin

Härliga regnbilder Peter!
Jag gillar särskilt bilderna på Omniexpresserna.
//Fredrik