Ny Västbuss förg

Startat av S Svensson, 19 februari 2019, 14:54:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

S Svensson

http://www.ttela.se/nyheter/regionalt/v%C3%A4sttrafik-byter-f%C3%A4rg-fr%C3%A5n-bl%C3%A5-till-bl%C3%A5-1.13483206?noAccess=true&aId=1.13483206

Jag vet inte riktigt vilken färg det handlar om? I vilket fall så gick det en buss i trafik här hemma som kom från Örebro län. Denna färg är litet ljusare än den blå färgen som användes i dag. Ni som bor i Ale kanske kan  ta med er eran kamera och delge oss andra.

virtual1


Staffan Sävenfjord

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

AO

Känns ju något märkligt att man pratar om att förtydliga profileringen och sedan väljer en lackering som troligen blir en av de anonymaste som finns i Sverige idag....

homer

Citat från: AO skrivet 19 februari 2019, 16:10:17 PM
Känns ju något märkligt att man pratar om att förtydliga profileringen och sedan väljer en lackering som troligen blir en av de anonymaste som finns i Sverige idag....

Håller med, den nya ser mer blek ut än den gamla som är lite mer intensiv och klarare

Ulf Berlin

Nja,den blir ju lite ljusare(med ännu ljusare streck)än den totalt mörkblå som dom har nu ;)/Ulf

Ersa

Citat från: AO skrivet 19 februari 2019, 16:10:17 PM
Känns ju något märkligt att man pratar om att förtydliga profileringen och sedan väljer en lackering som troligen blir en av de anonymaste som finns i Sverige idag....

Nja, den är åtminstone blå. Anonym hade den blivit om Västtrafik gjort som så många andra: Tagit en vit buss och dragit på någon enstaka rand eller dekal bara.

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

virtual1

Citat från: yngrot skrivet 20 februari 2019, 21:46:51 PM
Inte speciellt snygg lack ..

Nja, den känns ungefär som Örebros gamla lack - lite solblekt. Örebros blev ju betydligt bättre då den fick den blåa nyans den har nu.

Micke T

Utvecklat av Polestar i samarbete med Volvo får du snabbare respons, direkt styrning och en mer intensiv körupplevelse.  ??? 
Det verkar som man man slopade leksaksranden utan att ha något bättre. Det här är andra försöket till ny "design", pinsamt. Största förändringen är väl att loggan sitter bak i stället för fram. "Designrutorna" kommer att täckas av reklamskyltar. Personligen tycker jag leksaksranden är bäst.

Rikard

I Västtrafiks tidning Strålkastaren fanns även färgalternativ för #metrobuss" (stombuss) och "expressbuss" men de var inte helt spikade ännu så får avvakta lite till på den designen.
Mvh. Rikard

Bussmicke

Lutar man lite på en återgång till speciellt design på Express och Stombuss? Återstår att se, Är nyfiken.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

ML-buss

Varför skall man envisas med att ha olika färg för olika koncept på linjer
Låt dom ha samma färg så slipper operatörerna bli begränsade av sin fordonspark.
Och av erfarenhet så lackas bussar om hej vilt  (SL ) för att antalet rätt färger hela tiden skall stämma .
Onödiga kostnader

Fredrik Gelin

Man vill ofta ha en egen design för stombussar för att profilera dessa mot resenärerna. Eftersom flera huvudmän använder sig av detta är det förmodligen inte helt galet.
Bland andra Västerås och Jönköping har ju dock valt en annan lösning.
Örebro sägs ha egna planer på ett stomlinjenät, men det återstår att se hur de väljer att profilera de bussar som skall gå där.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk