Huvudmeny

Swebus

Startat av Åkarns Kalle, 26 maj 2007, 21:36:09 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Åkarns Kalle

Hej igår morse hade jag turen att åka med Scanian som Hudik har från Gnarp till Hudik ingen verka vara glad över det men jag har inget emot den det skrammlar lite mer men annars är det ingen fara scanian skulle ha försvunnit flera gånger men den är kvar bra tycker jag men inte dom andra hälsningar åkarns kalle
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

Kvarne

Citat från: Åkarns Kalle skrivet 26 maj 2007, 21:36:09 PM
Hej igår morse hade jag turen att åka med Scanian som Hudik har från Gnarp till Hudik ingen verka vara glad över det men jag har inget emot den det skrammlar lite mer men annars är det ingen fara scanian skulle ha försvunnit flera gånger men den är kvar bra tycker jag men inte dom andra hälsningar åkarns kalle

Vad kan detta vara för Scania...? CN113CLB eller CLL...? Maxci eller vanlig..?
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Åkarns Kalle

Hej
ska ja vara ärlig så vet jag inte men inv-nr 5242 tror jag  regnr börjar med EMP jag tror den kommer från dalarna ursprungligen men är långt ifrån säker
mvh Åkarns Kalle
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

Walter

Citat från: Åkarns Kalle skrivet 26 maj 2007, 22:00:34 PM
Hej
ska ja vara ärlig så vet jag inte men inv-nr 5242 tror jag  regnr börjar med EMP jag tror den kommer från dalarna ursprungligen men är långt ifrån säker
mvh Åkarns Kalle

5242 är en volvo men däremot 4252 är en Scania med Vega Kaross med reg nr på EMP
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Åke

det stämmer. Buss 4253 finns i Sandviken

Peter Andersson

Hej

4252 ska om ett tag ersättas med en volvo 8500 vagn. Med i-shift växellåda. Den har inv numer 6767
Den har B12 motor

MVH Peter

Walter

Citat från: Peter Andersson skrivet 27 maj 2007, 13:26:07 PM
Hej

4252 ska om ett tag ersättas med en volvo 8500 vagn. Med i-shift växellåda. Den har inv numer 6767
Den har B12 motor

MVH Peter

Ersätts den av ålderskäl? 4253 är ju lika gammal (och det finns säkert äldre), eller är det för att hålla nere medelåldern? Kan ju också flyttas någonstans inom X-län och erätta något annat!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Peter Andersson

Hej

4252 ska ersättas både av åldersskäl och för att få ner vagnparkens ålder. I och med att man nyligen fått en ny stadsbuss med som heter 6766 så har man då föryngrat vagnparken rejält :)

Kan även nämna att Hudiksvall ska ha en linjebuss mindre. En Volvo vega ska nämligen bli skolvagn. Troligen är de 5257 eller 5560. men är inte helt säker på detta med vilken vega som ska bli skolbuss

MVH Peter

Björn

Såg i de nya tidtabellerna för stadstrafiken i Hudiksvall att linje 1V och 1Ö går upp från att gå var 20:e till var 15:e minut. Klarar Swebus Hudik att köra dessa omlopp utan ytterligare stadsbussar?

Peter Andersson

Hej

Ja man klara att köra dessa omlopp utan fler stadsbussar. Man har ju en reservbuss med 4744. Dessutom är 6767 en enkelaxlad buss så de är inga problem att köra den i stan. Jag kommer ursprungligen Från Halmstad och där kör man ofta och mycket med landsvägsbuss i stan

MVH Peter

Walter

Citat från: Peter Andersson skrivet 29 maj 2007, 12:14:24 PM
Hej

Ja man klara att köra dessa omlopp utan fler stadsbussar. Man har ju en reservbuss med 4744. Dessutom är 6767 en enkelaxlad buss så de är inga problem att köra den i stan. Jag kommer ursprungligen Från Halmstad och där kör man ofta och mycket med landsvägsbuss i stan

MVH Peter

I hela Halland fungerar ju landsvägsbussarna som kompletterande trafik till stadsbussarna. I tätorterna ska dom at upp resenärer på väg in mot centrum. Mycket bra lösning.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Oweborka

#11
Citat från: Åkarns Kalle skrivet 26 maj 2007, 21:36:09 PM
Hej igår morse hade jag turen att åka med Scanian som Hudik har från Gnarp till Hudik ingen verka vara glad över det men jag har inget emot den det skrammlar lite mer men annars är det ingen fara scanian skulle ha försvunnit flera gånger men den är kvar bra tycker jag men inte dom andra hälsningar åkarns kalle
Den kommer att gå till Ja jag vet inte men vi väntar på en buss som heter 6767 och då tas 4252 ur trafik om två till tre veckor...
Absolut den bästa bussen som swebus Hudik någonsin haft

Peter Öden

Hej !

De fyra bussarna Swebus 4250-4253 med Carrus Vega-kaross är
byggda på Scania L 113 TLL-chassier.

Mvh Peter Ö

Jesper Persson

Citat från: Peter Andersson skrivet 29 maj 2007, 12:14:24 PM
Hej

Ja man klara att köra dessa omlopp utan fler stadsbussar. Man har ju en reservbuss med 4744. Dessutom är 6767 en enkelaxlad buss så de är inga problem att köra den i stan. Jag kommer ursprungligen Från Halmstad och där kör man ofta och mycket med landsvägsbuss i stan

MVH Peter

6767 är väl en boggiebuss för landsorten. 6766 som rullar redan nu är däremot en enkelaxlad stadsbuss.

Mvh Jesper Persson

Peter Andersson

#14
Nä 6767 är en enkelaxlad landsvägsbuss mig veterligen. Jesper vilken av KR -trafiks bussar är de som är krockskadad nu? 144 står ju i Delsbo. Är de reservgodsbussen nr 16? Och hur illa däran är den bussen som är skadad?

MVH Peter