Ur mitt UB-arkiv 47

Startat av Janne Rickman, 02 juni 2007, 09:38:03 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Janne Rickman



Uppsalabuss 142 f.d. SL 5831 på busstationen i Uppsala.

/Janne

Cero

Trevlig bild på en gammal SL-kändis. Dock är det f.d. SL H10 5833. Sista siffran i regnumret följde oftast sista i vagnsnumret hos SL. Denna gick väl i Huddinge om jag inte minns fel?

/Cero

Fredrik Mattsson

 :) en av mina favoriter, tom en varm sommardag erbjöd jag mig en kollega, som skulle tagit en sådan, och jag en ny Neoplan och byta.. :D
och ingen radio, men det var det värt, var väl 140 & 142 som var reserver i Tierp till en början.

/Fredrik

gubben

#3
yes det va tider det Fredde:-) dom stod som reserv tills vi fick Helena som reservbuss....704??

Fredrik Mattsson

Citat från: gubben skrivet 02 juni 2007, 18:53:41 PM
yes det va tider det Fredde:-) dom stod som reserv tills vi fick Helela som reservbuss....704??

Japp, 704 stämmer bra det, var den man tog sen efter 140 & 142 försvunnit... Kommer ihåg
en gång i Björklinge när det inte gick och gasa, skruven till stången på elgasen hade lossnat..
Alla passagerare var ute bakom bussen och letade, och den upphittades, skruvades tillbaka
å sen bara å åka...

/Fredrik

gubben

finnes 704 kvar på GUB?? ja den va skojig och pigg

Kvarne

Citat från: Janne Rickman skrivet 02 juni 2007, 09:38:03 AM


Uppsalabuss 142 f.d. SL 5831 på busstationen i Uppsala.

/Janne

Yum-Yum!
Du vet hur du gör en Kvarne på gott humör! Trevlig bild på en buss som bytte kläder.
Denna gick väll över till Tallinn och TAK sedan...?
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Niklas Bygdestam

Citat från: Kvarne skrivet 02 juni 2007, 20:58:00 PM
Yum-Yum!
Du vet hur du gör en Kvarne på gott humör! Trevlig bild på en buss som bytte kläder.
Denna gick väll över till Tallinn och TAK sedan...?


Jag tror faktiskt att den hamnade i Ryssland. Men det finns nog andra som vet bättre
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.