Norrtälje 1995

Startat av Bussmicke, 19 mars 2021, 23:39:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Intressant med linjenummerskylten på denna som måste ha varit en av få i SL land(men betydligt vanligare annorstädes).
Du tog ingen bild på dest skylten i fönstret?/Ulf

Bussmicke

Nej tyvärr, åkte dit för att 640 och 621 hette 680 rest 681 eller nåt liknande i Norrtälje pga EU-regeln färdskrivare på linjer längre än fem mil.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

B10M

Citat från: Ulf Berlin skrivet 20 mars 2021, 00:24:30 AM
Intressant med linjenummerskylten på denna som måste ha varit en av få i SL land(men betydligt vanligare annorstädes).
Jag ser inte vad som är speciellt med linjenummerskylten, tycker att den ser ut precis som linjenummerskyltarna brukade se ut på den tiden?

Ersa

Fick du dessa 680 och 681 på bild samma dag?

Skyltskåpet med siffrorna ser ut som ett helt vanligt vev-skyltskåp från Brose som var standard på alla 1980-tals Volvobussar vid denna tid. De två sista bussarna i trafikområde Norrtälje med dessa skyltskåp fasades ut ut den ordinarie trafiken omkring 2004.

Bussmicke

680 har jag H25 6124 på.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Med"dest skylten"tänkte jag på att den har en högre påbyggnad ovanför densamma ;)
Var nog endast några i 62xx serien som fick denna i SL land?/Ulf

S Svensson

Hamnade SJ 2516,2526,2863 och 2864 i Norrtälje ?. De togs över av LB och lär bytt ägare några gånger?