Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.

Lars-Håkan_E

Citat från: Kung Vasa skrivet 05 augusti 2018, 12:31:23 PM
Tror ni Nobina vill tillbaka till Gotland ?

Frågan är sällan vad man vill utan om man tror sig kunna göra en bra affär, om man har tid att lägga ner på arbetet kontra andra upphandlingar o.sv

För Nobina som är inriktade på extrem stordrift tror jag att svaret säkerligen är NEJ, på Gotland liksom på flera andra håll måste man kunna kombinera linje och skoltrafiken med beställningstrafik i stor omfattning, det liksom väldigt små stationeringar med enstaka bussar är inte riktigt Nobina:s grej.

1896

Hittade detta för den som är intresserad:

www.hallandstrafiken.se/s?q=upphandlingar

Verkar vara en del upphandlingar på gång just nu, men de flesta länsbolagen är dåliga på att informera om detta på sina hemsidor. Förutom Halland & Östergötland, så saknar jag info för Jämtland, (här är det väl 2 st upphandlingar,) Jönköping, Gävle stadstrafik, och en pågående upphandling i Uppland, samt Gotland, fast där har jag inte letat efter info, kan räkna in Västtrafik också.

Lars-Håkan_E

Citat från: Kung Vasa skrivet 09 augusti 2018, 20:28:15 PM
Hittade detta för den som är intresserad:

www.hallandstrafiken.se/s?q=upphandlingar

Verkar vara en del upphandlingar på gång just nu, men de flesta länsbolagen är dåliga på att informera om detta på sina hemsidor. Förutom Halland & Östergötland, så saknar jag info för Jämtland, (här är det väl 2 st upphandlingar,) Jönköping, Gävle stadstrafik, och en pågående upphandling i Uppland, samt Gotland, fast där har jag inte letat efter info, kan räkna in Västtrafik också.

Ingen pågående upphandling på Gotland, den senaste avslutades tidigare i somras (se ovan)

1896

Är det två separata upphandlingar i Jönköping, eller slår man ihop det till en enda ?

Jan

Citat från: Kung Vasa skrivet 10 augusti 2018, 11:38:05 AM
Är det två separata upphandlingar i Jönköping, eller slår man ihop det till en enda ?
2 olika, med startdatum juni åren efter varann
I branschen 37 år

1896

Skåne, Trelleborg 40 bussar, som ligger ute just nu, vilket bolag har det trafikpaketet förnärvarande ?

Sundås

Citat från: Kung Vasa skrivet 12 augusti 2018, 07:56:57 AM
Skåne, Trelleborg 40 bussar, som ligger ute just nu, vilket bolag har det trafikpaketet förnärvarande ?

Är det inte Transdev eller Bergkvara som kör där?
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

henninggulddager


Taunusch

Citat från: Taunusch skrivet 11 juni 2018, 17:33:49 PM
Däremot är det tilldelning av skolbusstrafiken i Eskilstuna nu under hösten med trafikstart höstterminen 2019.

Upphandlingen är avbruten på grund av bristande konkurrens.

Det inkom bara ett kvalificerad anbud från Tuna Trafik på två av fyra anbudsområden. Övriga anbud kom från Axelssons Turisttrafik, Håbo Buss, Sambus, Tuna Trafik och Viby Buss.

Det går inom kort ut en ny förfrågan.

admin

Den här debatten har nu nått det stadium som brukar kallas rundgång och då inget nytt framkommer längre så låses tråden.

/admin

Fullgasspartid

Skolbuss/glesbygdslinjer Uppland som KR trafik Har idag borde vara
Klart nu.
Någom som hört något, eller är det möjligen försenat?

Fullgasspartid


1896

Anbudet verkar vara bantat med 11 fordon, från ursprungliga angivna 125 fordon:

www.bussmagasinet.se/2018/09/bergkvarabuss-vinner-stort-i-uppland

Hittar ingen info på UL:s hemsida.

Fullgasspartid