Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.

1896

Har Nobina kvar skolbussavtalet i Ljungsbro ?  ???

Jan

Citat från: Kung Vasa skrivet 19 september 2015, 15:47:43 PM
Har Nobina kvar skolbussavtalet i Ljungsbro ?  ???
Nej det försvann för några år sedan.
I branschen 37 år

Jonas Gustafsson

Citat från: Ugglan skrivet 18 september 2015, 21:30:38 PM
Men Keolis/Busslink/Näckrosbuss tycker jag då mest förlorat trafik år efter år, att man skulle förlora vissa områden fick man ju räkna med (gamla SLT,T-buss  och LiTA), men att man skulle försvinna helt och hållet från stora delar av dessa områden trodde i alla fall inte jag skulle inträffa på 20 år. Men det är väl upphandlingarnas regler....

Göteborg? Dalarna? Jönköping? //Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Karsten

Det ryktas att Keolis vunnit stadstrafiken i Karlstad.

Niclas Wennerlid

Inte bara rykten. Keolis har vunnit anbudet i Karlstad :-)

// Niclas

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Dock finns det möjlighet att överklaga beslutet några dagar till, men det blir förhoppningsvis inte aktuellt då tvåan Nobinas bud enligt uppgift låg väldigt nära Keolis dito.

Walter

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 24 september 2015, 13:09:29 PM
Dock finns det möjlighet att överklaga beslutet några dagar till, men det blir förhoppningsvis inte aktuellt då tvåan Nobinas bud enligt uppgift låg väldigt nära Keolis dito.


Skiljer 6,8MSek dem emellan eller ca 5%.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

mittlinje

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 24 september 2015, 13:09:29 PM
Dock finns det möjlighet att överklaga beslutet några dagar till, men det blir förhoppningsvis inte aktuellt då tvåan Nobinas bud enligt uppgift låg väldigt nära Keolis dito.

Är oftast inte priset som är avgörande för begäran om överprövning utan att man finner något i anbudet som eventuellt inte stämmer överens med underlaget. Många gånger handlar det om hur "skall-kraven" tolkas.

Ugglan

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 20 september 2015, 23:56:47 PM
Göteborg? Dalarna? Jönköping? //Jonas G

Piteå? Sundsvall? Linköping? är exempel på där man förlorat trafik!

Jonas Gustafsson

Citat från: Ugglan skrivet 24 september 2015, 16:53:39 PM
Piteå? Sundsvall? Linköping? är exempel på där man förlorat trafik!

Givetvis, men du uttryckte dig som om Keolis nästan bara förlorat trafik så jag ville ge några motexempel...
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Ugglan

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 24 september 2015, 18:40:08 PM
Givetvis, men du uttryckte dig som om Keolis nästan bara förlorat trafik så jag ville ge några motexempel...
//Jonas G

Då får jag ursäkta om jag uttrycke mig klumpigt.

Jan

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 24 september 2015, 18:40:08 PM
Givetvis, men du uttryckte dig som om Keolis nästan bara förlorat trafik så jag ville ge några motexempel...
//Jonas G
Men det känns om Keolis bara förlorat, trots att det inte är så.
I branschen 37 år

Lars_L

I Stockholm blir det tilldelningsbeslut om E27 och E28 (Södertälje/Nykvarn och Järfälla/Upplands Bro) den 17 november.
Inlägget är signerat Lars Lundqvist

Erling.L

Citat från: Lars_L skrivet 06 november 2015, 20:24:06 PM
I Stockholm blir det tilldelningsbeslut om E27 och E28 (Södertälje/Nykvarn och Järfälla/Upplands Bro) den 17 november.

vem/vilka kör idag på dessa områden
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus