I morgon ska jag köra 401an i rusningen för första gången. Kör Björknäs ännu mer på 401 nu i sommar? Tidigare har vi bara kört i mellantrafiken... Vet någon varför?
Inte en aning.. Jag har en tur på mitt schema i Mölnvik på 401 till Flatenbadet vid 14.30-tiden. Om det är i rusningen eller ej är fritt att bedömma.
/Fredde
Citat från: Fredde_J skrivet 18 juni 2007, 00:49:51 AM
Inte en aning.. Jag har en tur på mitt schema i Mölnvik på 401 till Flatenbadet vid 14.30-tiden. Om det är i rusningen eller ej är fritt att bedömma.
/Fredde
Nja, det är väl som vanligt. Min vända är 17.20 från Slussen, retur 17.52 från Ekstubben.
Det förefaller som om Nacka/Värmdö har fått en ökad tilldelning av 401:or i år då denna linje förekommer på många förarspecar. / Peter
Citat från: Peter Erret skrivet 20 juni 2007, 02:50:46 AM
Det förefaller som om Nacka/Värmdö har fått en ökad tilldelning av 401:or i år då denna linje förekommer på många förarspecar. / Peter
Jo, mitt första pass idag består enbart av sura Ältastyrningar. Dock premiär till Flatenbadet..
Jag körde Flatenbadet en gång förra året bara.. Då var det ösregn ;D
Tror jag hade max 10 pers när jag kom till Slussen... Och dom hoppade inte på där direkt ;)
/Fredde
401:an åkte jag varje dag när jag bodde i Älta...:P Mysig linje förbi Sickla och Hellasgården och allt det där... ;)
Möjligt... Sen ska man väga in som chaufför hur linjen är ur fler perspektiv än vad man ser ut genom ett fönster på vägen till slutstation... :-X
/Fredde
Två vändor Flaten blev det idag. Strålande sol och körningar mitt på dagen, dock blev summan 0 till/från Flaten. Däremot höll fem tonårskillar på cykel på att råka illa ut när de i stort sett körde in i bussen min.
Lars Ö borde veta hur stort underlaget är för att köra till Flaten med 401an, förr gick den ju dit året om. Det känns som om de flesta som ska åka kommunalt till Flaten numer tar 811/816.
Hur kul är Ältas rondeller?
Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 20 juni 2007, 23:20:33 PM
Hur kul är Ältas rondeller?
Dötrista! Precis som Sicklas rondeller och gupp..
Citat från: Lars Ödlund skrivet 20 juni 2007, 23:28:32 PM
Ja hur det var fram till 2005/sommaren 2004 vet jag. Vem som helst med ATR behörighet kan ju enkelt ta fram statistik för tex förra sommaren, ditt fackombud tex, jag har bara aktuell ATR data för de områden som varit föremål för upphandling 2005-2006-2007.
Eftersom restiden via Slussen är aningen längre än via Skarpnäck har mycket riktigt andelen badare flyttats över till 811/16 under 2000 talet, det är min uppfattning, nu är det ingen större kostnad att köra turena till Flaten istf Ekstubben under dagtid, se det som en service, dessutom är det trevligare att stå där jmf med "Stubben" tycker då jag.
//Lars
Ja visst! Jag ser det absolut inte som något negativt att rulla över motorvägen till badet. Misstänkte att det anses mest som en billig annonserad bonus.
Sen kan man ju enbart skylta "Flatenbadet" istället för "Flatenbadet via Älta"... Någon som känner sig träffad från dagen? ??? :)
Pang!
Citat från: Karsten skrivet 20 juni 2007, 23:33:45 PM
Dötrista! Precis som Sicklas rondeller och gupp..
Hur tätt är det inte mellan hållplatserna i Sickla med 401:an då? ::)
Fredrik
Där ser man... ;D Fler som väljer bort dessa "via"-destinationer....
/Fredde
Extremt.. Dom frågar om man kör till Sickla, sen blir dom bra förvirrade när det finns 4-5 hållplatser att välja på. Detsamma gäller på linje 403.
/Fredde
Citat från: Fredde_J skrivet 21 juni 2007, 00:03:29 AM
Extremt.. Dom frågar om man kör till Sickla, sen blir dom bra förvirrade när det finns 4-5 hållplatser att välja på. Detsamma gäller på linje 403.
/Fredde
Mmm. Sickla industriväg känns som att man kan ta bort. Men annars är de andra ganska väl placerade och använda. Tallbacken (finns bara mot Slussen) kanske borde ryka också. / J
Citat från: Fredde_J skrivet 21 juni 2007, 00:02:03 AM
Där ser man... ;D Fler som väljer bort dessa "via"-destinationer....
/Fredde
Ja, i de fall där de inte fyller någon större funktion. Däremot är det helt otroligt korkat att det inte längre går att skylta "via Boo gård" på 414. Att den linje som tar längst tid till Orminge C är den som tydligast skyltas "Orminge C".
Citat från: Jonatan skrivet 21 juni 2007, 00:06:06 AM
Mmm. Sickla industriväg känns som att man kan ta bort. Men annars är de andra ganska väl placerade och använda. Tallbacken (finns bara mot Slussen) kanske borde ryka också. / J
Snälla! Ta tillbaka er 401a!!!!
Citat från: Fredde_J skrivet 21 juni 2007, 00:03:29 AM
Extremt.. Dom frågar om man kör till Sickla, sen blir dom bra förvirrade när det finns 4-5 hållplatser att välja på. Detsamma gäller på linje 403.
/Fredde
Och egentligen ska de till Nacka stn.
Ja, där ser man ju inte om det står någon förrän man är precis framme vid hållplatsen. Länge sen jag hade någon med därifrån...
Men det är fler hållplatser dom borde justeras på andra linjer...
Haha, ja det är ju egentligen vad dom har tänkt sig.. Tänk om det där med att planera sin resa lite innan kunde rota sig i folk... men det är nog svårt...
/Fredde
Citat från: Lars Ödlund skrivet 21 juni 2007, 00:10:37 AM
Sickla Industriväg är en hpl som används mot rusningsriktningen vardagar, jag skulle nog föra upp Dammtorp på listan istället, Tallbacken kan jag dock hålla med om.
//Lars
Jo det har du rätt i att den används ibland. Men inte av särkilt många och de tycker jag gott och väl kan gå upp eller ner för backen, är det cirka 200 meter kanske?
Citat från: Karsten skrivet 21 juni 2007, 00:08:19 AM
Snälla! Ta tillbaka er 401a!!!!
Hemskt gärna. Jag har inget emot 3 varv 401 med en bra buss. Vi tar gärna era turer med 401 mellan rusningarna också så vi får lite med trafik då. :D / J