Huvudmeny

Resedagbok 071219

Startat av Wetjo, 19 december 2007, 22:06:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Wetjo

Idag har jag hämtat hem en buss från Neoplan i Kungens Kurva. Jag tänkte fresta ert tålamod med en resedagbok. Eftersom det är både tåg o buss kopierar jag in detta på Postvagnen också...  ;)

Eftersom jag är en "van resenär" hade jag bokat en resplusbiljett...  ::) Men inte läst rätt på kartan*suck*

Det började med att jag tog TIB:s Regina 3257 från Falun till Borlänge kl 0926. I Borlänge bytte jag till tåg 19 med avgång 0955. Det visade sig att det är den avgången som TIB merutnyttjar sin vagnpark... Dörrfel i Uppsala försenar tåget med ca 20 minuter. Glömde notera inventarienumret (slarv!), men tåget hette Slingan.
Efter detta äventyr tog jag Pendeln kl 1257 till Huddinge. Skulle åkt till Tumba, fick jag höra sen. Vagnen var X60 6053 m3.

I Huddinge tog jag 740 mot Kungens Kurva. En genomtrevlig chaufför visade mig till rätta o vi jämförde väglag, bussar o biljettsystem. SL vs Dalatrafik. I Skärholmen fuskade jag o hoppade in i en taxi till Neoplan.

Där hämtade jag 6483, som längtade hem till Dalarna. Den toppade 80 på Motorvägen...
Mellanlandade i Kallhällsgaraget, där jag fick en fika o bussen fick lite diesel.
Sen gick färden till Avesta, där jag bytte buss. Jag ställde ifrån mig 6483 o tog 6484. Körde sedan vidare till Borlänge.

Det var min dag idag. I morgon är en helt ny dag...  ;D

Johan