Ännu fler begagnade till Dalarna...

Startat av Wetjo, 23 november 2013, 08:05:58 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Wetjo

5612 och 5614 Står idag på gården i Borlänge, men de ska troligen vidare mot Mora och Rättvik. Lite osäker där...
Dessutom står 6334 (gammal expressbuss) på vår gård  ;) Den och en till ska till Västerdalarna.

j-a

Stämmer att 6334 ska till Malung,även 6775 ska finnas i Borlänge nu för montering av div utrustning ska också till Malung ;)

DEB

Med bara drygt ett halvår kvar till avtalets slut, är det nödvändigt att måla om och nyutrusta så många begagnade vagnar? Trodde att de äldsta vagnarna fick dispens för att rulla avtalet ut.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Wetjo

En del Västerdalsbussar ska väl på nya uppdrag om inte 4812 och 5112 fått sparken...
Sen vet man ju inte vad Dalatrafik gör. Direktupphandling och ny upphandling för nytt avtal innebär kanske att Nobina får längre tid.
Vad vet man...  :-\

Bussmicke

Jag hoppas på längre tid för Nobina med tanke på alla flyttar dit.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niklas Bygdestam

Har Dalarna blivit det nya stället dit man skickar överblivna bussar från andra håll i landet? Förr var det UL-trafiken som hade den rollen. Vi hade bland annat gamla Skånebussar och gamla SL-bussar i UL-trafiken. Men sedan blev det ju ett snabbt byte av bussar. Men har alltså då Dalarna övertagit den rollen idag?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Walter

Innan UL var det SL. Att Uppland fick många beg. bussar berodde ju på det tillfäl avtalet efter den misslyckade upphandlingen. Att det blir många beg i Dalarna beror ju också på att msn ska hålla avtalvillkoren den korta tid det är kvar med minsta möjliga kostnad.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!