Nobina 2031 (Ej foto)

Startat av Wetjo, 14 juni 2010, 22:09:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Wetjo

Har stått i Borlänge väldigt länge. Nu är den borta.
Troligen har den gått till de saligas ängar...
Bussen hade väldigt ont i näsan efter en sammanstötning i Mora.

Bernt Talbrant

Citat från: Wetjo skrivet 14 juni 2010, 22:09:46 PM
Har stått i Borlänge väldigt länge. Nu är den borta.
Troligen har den gått till de saligas ängar...
Bussen hade väldigt ont i näsan efter en sammanstötning i Mora.


Det verkar stämma bra - avställd sedan 5 maj 2009, tillhör AB Demonteringar i Hölö sedan 7 juni i år.

j-a

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 14 juni 2010, 23:23:54 PM
Det verkar stämma bra - avställd sedan 5 maj 2009, tillhör AB Demonteringar i Hölö sedan 7 juni i år.
Å jag som fotade 2031 i Borlänge den 5/6-10,då var man ute i sista minuten

1896

Det står ju några "häckar", 2 st tror jag, nere vid bärgningsfirman i Borlänge, på Hugohedströmsväg, vad är det för bussar ?

Måste ju vara något dom har att öva på ?

1896

Har nu kollat in bussarna lite närmare, den ena är en röd Volvo Ikarus, med texten "Persson Buss" på sidorna, DLW 670, reggad på NNT i Gävle enligt SBH. Persson Buss i Ljusdal alltså.

Den andra är en Vinröd Setra, med boggi, med texten Ljusne taxi, "Ljusne Bussen" och "Express" på sidorna, denna var reg skylten bortplockad på. Var det en dubbeldäckare ? Hade bråttom.

Bägge är ju skrot, måste vara någon form av försäkrinsskada, eftersom dom står hos "Assistanskåren". Ingen har rört bussarna på länge, det var fullt med spindelväv....

j-a

Citat från: 1896 skrivet 17 juni 2010, 13:10:44 PM
Har nu kollat in bussarna lite närmare, den ena är en röd Volvo Ikarus, med texten "Persson Buss" på sidorna, DLW 670, reggad på NNT i Gävle enligt SBH. Persson Buss i Ljusdal alltså.

Den andra är en Vinröd Setra, med boggi, med texten Ljusne taxi, "Ljusne Bussen" och "Express" på sidorna, denna var reg skylten bortplockad på. Var det en dubbeldäckare ? Hade bråttom.

Bägge är ju skrot, måste vara någon form av försäkrinsskada, eftersom dom står hos "Assistanskåren". Ingen har rört bussarna på länge, det var fullt med spindelväv....
Har för mig jag sett dom på bild i någon dalatidning i samband med någon räddningsövning

Esbjörn

Citat från: 1896 skrivet 17 juni 2010, 13:10:44 PM
Har nu kollat in bussarna lite närmare, den ena är en röd Volvo Ikarus, med texten "Persson Buss" på sidorna, DLW 670, reggad på NNT i Gävle enligt SBH. Persson Buss i Ljusdal alltså.

Den andra är en Vinröd Setra, med boggi, med texten Ljusne taxi, "Ljusne Bussen" och "Express" på sidorna, denna var reg skylten bortplockad på. Var det en dubbeldäckare ? Hade bråttom.

Bägge är ju skrot, måste vara någon form av försäkrinsskada, eftersom dom står hos "Assistanskåren". Ingen har rört bussarna på länge, det var fullt med spindelväv....

Setran har regnr FPH753, en Setra S228 DT som skadades vid ett inbrott hos NNT 2006, där några bussar brändes upp.

Ikarusen har också stått länge hos NNT.