Nytt hos Carlsteins i Brandstorp

Startat av Bussemil, 31 januari 2020, 13:47:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussemil

Carlsteins 3203 lämnade Jönköping vid lunchtid mot Gnosjö.


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

cobra_81

Om jag har förstått det rätt så är det inv nummer 32** står för Carlsteins 31** Omnibusslinjen Habo-Hjo 36** Vårgårdabuss b.la
Inv numren är något som JLT har bestämt för varje företag.

Jlt tillåter inte den enskildes företags namn på bussarna i den nya upphandlingen, bussarna kommer bara ha länstrafikens logga. Förarna kommer dessutom att få uniform där det enbart står Länstrafiken fast föraren är anställd i t.ex Habo-Hjo
MVH/Hans-Åke

Busschaufför på Bottnarydstrafik.

Kört buss sen 2005

virtual1

#3
Fast just inventarienummer har jag svårt att tro att huvudmannen kan få bestämma för varje utövande bolag, det måste väl ändå vara internt bestämt?  Däremot är det väl snarare ett "Trafiknummer" så huvudmannen ska ha lätt att fatta vilken individ och vilket bolag det gäller vid t.ex. en trafikolycka eller liknande.




Adminåtgärd: Citat av föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

Bussmicke

Citat från: cobra_81 skrivet 17 februari 2020, 22:22:58 PM
Jlt tillåter inte den enskildes företags namn på bussarna i den nya upphandlingen, bussarna kommer bara ha länstrafikens logga.

Vilket larv. Företagsnamn borde framgå nånstans
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Gano

#5
Precis. Kan tro att JLT inspirerades av Skånetrafikens larvande.

Adminåtgärd: Citat av föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

Sundås

#6
Och kostnadsdrivande dessutom..




Adminåtgärd: Citat av föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Walter

Citat från: Gano skrivet 18 februari 2020, 09:35:52 AM
Precis. Kan tro att JLT inspirerades av Skånetrafikens larvande.

Snarare Kronoberg som har samma upplägg med företagsprefix.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

S Svensson

Hur märks bussarna då ut ?  Kan ju vara intressant att veta hur det är med andra företagen. Företagssiffran skulle allltså vara 32.

Bussmicke

Citat från: Walter skrivet 18 februari 2020, 11:50:03 AM
Snarare Kronoberg som har samma upplägg med företagsprefix.

Där åtminstone står företagsnamnet på sidan av bussen.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.