Nyleveranser till Sundsvall och Ö-vik?

Startat av Walter, 23 januari 2014, 11:41:17 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

Någon som har kännedom om vad Nobina köper till Sundsvall och Ö-vik för trafiken där? Start i juni om jag minns korrekt. I sundsvall ska väl delar av flottan vara hybrider så då är det väl MAN, Volvo och kanske Sc Citywide som kan bli aktuella.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Jag inbillar mig att det blir Volvo Hybrider i Sundsvall. Nobina brukar inte köpa så mycket MAN, eller?

kännedokmom  ska jag föreslå till Svenska Akademiens nästa ordlista... ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob med C

Har för mig att jag också läst som Micke säger.
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

AO

I Sundsvall antar jag att det ingår en del ledvagnar i avtalet och Volvo är väl den enda tillverkaren som erbjuder ledvagnar med hybridteknik idag? Mercedes hade ju någon sådan testvagn för något år sedan men att Nobina skulle köpa in Mercedes måste ju ses som en riktig högoddsare.

Hur många ledvagnar rullar idag i Sundsvall? Hur många 12 m?

CR

Jag tippar på Solaris, de tillhandahåller precis som Volvo även ledbussar i hybridutförande och ledbussar är att räkna med i Sundsvall.

CW66

65 Volvo beställda.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk


Esbjörn

Citat från: AO skrivet 23 januari 2014, 22:08:19 PM
I Sundsvall antar jag att det ingår en del ledvagnar i avtalet och Volvo är väl den enda tillverkaren som erbjuder ledvagnar med hybridteknik idag? Mercedes hade ju någon sådan testvagn för något år sedan men att Nobina skulle köpa in Mercedes måste ju ses som en riktig högoddsare.

Hur många ledvagnar rullar idag i Sundsvall? Hur många 12 m?

12m
8101-8126, 6671, 6672 = 28st

Led
3161-3165, 8301-8313 = 18st

Dessutom används boggibussar och Scalor på vissa linjer, framför allt på L5 där merparten körs med förortsvagnar.

AO

Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 24 januari 2014, 00:26:11 AM
65 Volvo beställda.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Det kändes ju som en riktigt kul nyhet! Synd bara att de inte kommer få en lite roligare lack...

Bussmicke

Man kan inte fota dem på vintern om det är varmare än -8... (=Snöslask)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

CR

Riktigt kul att Volvo får leverera, men håller helt med AO om den trista lacken.