Huvudmeny

Solaris Urbino 18

Startat av Walter, 06 februari 2012, 19:59:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

CR

Citat från: Erling.L skrivet 08 februari 2012, 18:59:27 PM
dom skall väl ha en del Gasled i angred minns om ja minns upphandlings kraven rätt
35% av bussarna till Angered blir gasdrivna, 55% RME och 10% diesel.

danneh

Om mitt minne är korrekt skall 15 Urbino 15LE vara med CNG... Och resterande RME och diesel.

Rikard

Citat från: CR skrivet 09 februari 2012, 22:30:11 PM
35% av bussarna till Angered blir gasdrivna, 55% RME och 10% diesel.

Tvivlar på att de blandar Diesel och RME om de inte tar in nån gammal buss som inte klarar gå på RME. Några skall ju stå i partille och resten i Angered. Antar att det finns 15 platser från GS för gas där så resten får bli RME. Har dock inte varit på depån i Angered o kollat. Skall tydligen byggas nån ny byggnad där oxå vad vet jag inte just nu.
Hur funkar Solaris med RME  nån som har erfarenhet?
Rikard.

Ted Selander

Så här ser det ut:

Solaris      Boggi   2012      2701 - 2714   Biogas
Solaris      Boggi   2012      2715 - 2722   RME
                        
Solaris      Led   2012      2723 - 2744   RME

Gasbussarna bor i Angered, fördelningen i övrigt liksom detaljerna kring uppställningen i Partille jobbas det fortsatt med.

Uppdraget indleds utan lokaler i Angereds centrum och med en avstängd angeredsbana, pga. en större ombyggnad av terminalen.

Jonas Gustafsson

Är det nuvarande GS-depån i Angered som ska användas? Finns det gastankmöjlighet där nu eller kommer det att ordnas till sommaren? GS har ju inga gasbussar i Angered.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.


Erling.L

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 11 februari 2012, 00:56:52 AM
Är det nuvarande GS-depån i Angered som ska användas? Finns det gastankmöjlighet där nu eller kommer det att ordnas till sommaren? GS har ju inga gasbussar i Angered.
//Jonas G

Finns en gas mackutanför garaget så e väl den kompressorn som skall nyttjas
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus