Chaufför skickade 1200 SMS från förarstolen-varje dag

Startat av Walter, 27 juli 2007, 13:20:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Wolfie

Citat från: Walter skrivet 27 juli 2007, 13:20:34 PM
Och inte nog med det, han tittade på TV också!

Då det i artikeln inte stod nåt om att det hade skett en olycka måste man efter att ha läst artikeln, och bara börjat fundera på hur mycket 1200 sms är vara tacksam för den änglavakt folk omkring honom haft. Tur att de fick tag på honom innan nånting allvarligt hände.
(Undra hur många passagerare som hade uppmärksammat detta, utan att det blev mer med det)?

Omni

Ja, alltså...är det någon som verkligen tror på artikeln?
1. tidningar förstorar upp
2. det har gått via andra tidningar o förfinats i Aftonbladet
3. 2000kr i månaden? Njea...visserligen har man det kanske inte lika bra ställt som vi i Sverige alla gånger, men när jag var i Polen sist (maj 2007) så var prisläget då inte så mkt lägre än i Sverige minsann...så 2000kr i månaden i inkomst är totalt skitsnack.
4. Vad vet aftonbladet om det finns några avgångspengar, eller arbetslösersättningar i Polska systemet?
5. Även om rysstiden kanske präglat mentaliteten så bryr dom sig om passagerarna ibland iaf...så att överhuvud taget hinna skicka så mkt sms o kolla på tv ifrågasätter jag

Kvarne

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 28 juli 2007, 05:52:52 AM
Ja, alltså...är det någon som verkligen tror på artikeln?
1. tidningar förstorar upp
Sant, det skall man alltid ha i bakhuvudet.

2. det har gått via andra tidningar o förfinats i Aftonbladet
Okej, det har jag ingen åsikt om.

3. 2000kr i månaden? Njea...visserligen har man det kanske inte lika bra ställt som vi i Sverige alla gånger, men när jag var i Polen sist (maj 2007) så var prisläget då inte så mkt lägre än i Sverige minsann...så 2000kr i månaden i inkomst är totalt skitsnack.
Här tycker jag att du skall vara försiktig i ditt uttalande. Även om du nyligen var i Polen, vet du med säkerhet att 2000kr är skitsnack eller är det bara din uppfattning...? Det jag reagerar mot är att du skriver att det är skitsnack. Bättre skriva att du tror att det inte stämmer/din uppfattning är att det inte stämmer.

4. Vad vet aftonbladet om det finns några avgångspengar, eller arbetslösersättningar i Polska systemet?
Kanske inte så mycket, men viss research gör de väl ändå innan de publicerar uppgifter. Det vill jag iaf tro.

5. Även om rysstiden kanske präglat mentaliteten så bryr dom sig om passagerarna ibland iaf...så att överhuvud taget hinna skicka så mkt sms o kolla på tv ifrågasätter jag
Mjo, det kan låta märkligt, men genom att t.ex lägga till samma nummer X antal gånger som avsändare kan du få iväg en stor mängd SMS på en gång. -Detta gör det ju mera rimligt.
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Jo

Tyckte också att det lät lågt men det kanske trots allt stämmer för det är ju igen som sagt hur många timmar han jobbar per månad. Bifogar två länkar. En om lönestatistik i Värden som är 5 år gammal och en ett par år gammal artikel från transportarbetarförbundet. Nu kan man ju misstänka att dessa är politiskt färgade på olika sätt så man ska ju ta dem med en nypa salt.

http://www.lo.se/home/lo/home.nsf/unidView/0576EF6667D1F848C1256EA70032DBA6/$file/ilo7yrkeni24lander.pdf

http://www.transport.se/home/trp2/tidn/home.nsf/unid/553A6B523ADEE341C1256FF2002E6501