En Skånebuss med Jönköpingskanin! (Länk)

Startat av Walter, 29 april 2008, 22:04:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter




Att bussen dessutom var Jönköpingsmålad innan den hamnade i Skåne gör ju det hela bara mer kul! Man hade ju kunnat skrapa bort det skånegula istället! Undrar om den gå i linjetrafik då man satt kaninen på bussen?


Passar på att tacka Jeppe för fina bilder!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


Jan Sjöberg

4470 och systerbussen 4469 kom till Gislaved nya.
4469 hamnade i Jönköping 13 juni 2003 när Swebus tappade trafiken i Gislaved.. Blir väl busmarket?  i juni när Swebus tappar Jönköping
Lite stötiga är dem på vägen .. vi  satte på större hjul på driven och boggin sen blev de lite bättre. Riktigt kul att se dem igen.
I bussyrket sedan 1990    Började min yrkesbana i SJ Buss

virtual1

Citat från: Walter skrivet 29 april 2008, 22:04:38 PM



Att bussen dessutom var Jönköpingsmålad innan den hamnade i Skåne gör ju det hela bara mer kul! Man hade ju kunnat skrapa bort det skånegula istället! Undrar om den gå i linjetrafik då man satt kaninen på bussen?


Passar på att tacka Jeppe för fina bilder!

Jag fattar inte helt nu, har den blivit skånelackad? för den ser inte nylackad ut?! - och om andra hållet, har den varit stripad i jkpg-färger o nu ska avyttras, eller?

Kortebo

Var i trafik senast måndags, linje 28  mot Taberg/Torsvik med kanin!

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Citat från: Lars Ödlund skrivet 30 april 2008, 09:24:03 AM
4470 flyttades till Lund 2003 (från Gislaved) och fick Skånelack, nu har bussen uppenbarligen blivit övertalig i Skåne och är flyttad till Jönköping.

??????? - o med tanke på att Swebus är på väg bort fr. Jönköping, varför gör man en sån skum manöver???

Walter

Citat från: virtual1 skrivet 30 april 2008, 21:12:38 PM
??????? - o med tanke på att Swebus är på väg bort fr. Jönköping, varför gör man en sån skum manöver???

Tja 4470 har stått i Jönköping sedan höstas då den blev övertalig från Skåne, så Jönköing fick väl vagnbrist som man löste så här. Det är ju knapp tid kvar så man vill väl inte slänga större pengar på bussarna.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Walter skrivet 30 april 2008, 22:00:59 PM
Tja 4470 har stått i Jönköping sedan höstas då den blev övertalig från Skåne, så Jönköing fick väl vagnbrist som man löste så här. Det är ju knapp tid kvar så man vill väl inte slänga större pengar på bussarna.
Övertalig hos Swebus Lund 2007-03, senare uthyrd till BK-Buss i Skåne.

Viktor


Walter

Citat från: Viktor skrivet 30 april 2008, 22:32:46 PM
Här kommer en bild på Swebus 4470



Någon som vet om det står några avställda bussar i Jönköping nu?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Walter skrivet 01 maj 2008, 14:01:02 PM
Någon som vet om det står några avställda bussar i Jönköping nu?
Tittade inte så noga, men det stod minst två Skåne-Vegor och en Blekinge-Säffle.

Walter

4470 kanske är en ersättning för 4469 som av någon anledning är avställd sedan början av april.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Rickardo

Säffle, Skånegul och kanin är inget nytt... ;D

Hade i bakhuvudet en bild om en SkåneSäffle med kanin och efter lite letande hittade jag den!

Det är Swebus 3033 fotad av Bussmicke i Gislaved maj 2003.
Om inte mitt minne sviker mig gick denna buss sista tiden i Skåne mellan Malmö-Trelleborg. Den hade KLTs röda klädsel, toalett och fällbara säten.

http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/Swebus/3000/slides/Swebus_3033_garaget_Gislaved_030526.html

Mvh Rickardo