Huvudmeny

Keolis 7189...

Startat av Ulf Berlin, 16 april 2024, 13:38:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...har flyttats till Karlstad(kanske sedan ett tag?)

Vid Stora Torget 240412
Även på bakdelen finns hela numret utsatt(såsom på f d SL 4850 m fl)

Dessa(även 7188?sågs)har inte fått linjenumret i färgad ruta som de övriga Karlstadsbussarna

Keolis 3178
Äntligen fick jag komma till underbara Zakrisdal :)

Keolis 3106 vid Zakisdalsslingan
Kan inte finnas många hållplatsnamn i landet som börjar på Z :)
/Ulf



Erling.L

De flyttade upp i somras 7187 88 89
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

IvveRivve004

En sak jag förresten la märke till är att de bytt solen med Långa Farbrorns ansikte mot en helt ny logga och även ändrat namn från "Karlstadsbuss" till "Värmlandstrafik"

toddetoddelito

Är det samma som skedde i Uppland för dryga decenniet sedan (fast då Uppsalabuss, som slogs samman med UL)? Eller finns det andra faktorer som gör dessa ojämförbara?

För övrigt, vilka kommuners stadstrafik går inte under länstrafikflagg nuförtiden? Spontant kommer jag på Luleå, Umeå, Kiruna, Östersund (eller? Ser ut som att det skett någon förändring där senaste året), Skellefteå och Piteå. Kör någon kommun i södra Sverige stadstrafik under egen flagg längre?

Ulf Berlin

Tack för inläggen :) /Ulf

virtual1

Örebro och Västerås kan väl sägas kvala in i listan ovan också... även om svealandstrafiken är paraplyet

Lulebussen

Även Boden, Kalix och Gällivare.

toddetoddelito


Bussmicke

Citat från: Lulebussen skrivet 17 april 2024, 21:08:22 PMÄven Boden, Kalix och Gällivare.
Hur? Är ju tre olika företag som kör

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lulebussen

Det var denna frågan jag svarade på:

Citat från: toddetoddelito skrivet 17 april 2024, 09:19:44 AMFör övrigt, vilka kommuners stadstrafik går inte under länstrafikflagg nuförtiden?

Bussmicke

Då bör du citera för annars blir svaret svårare att förstå.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Erol

Citat från: toddetoddelito skrivet 17 april 2024, 09:19:44 AMFör övrigt, vilka kommuners stadstrafik går inte under länstrafikflagg nuförtiden? Spontant kommer jag på Luleå, Umeå, Kiruna, Östersund (eller? Ser ut som att det skett någon förändring där senaste året), Skellefteå och Piteå. Kör någon kommun i södra Sverige stadstrafik under egen flagg längre?

Simrishamn kör sin Snurringen utanför Skånetrafiken, utförare är Telepass